Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/19382
Title: Эффективность физического воспитания студентов на основе создания физкультурно-спортивной среды
Other Titles: The effectiveness of physical education of students based on the creation of a sports environment
Authors: Гаврилик, М.В.
Haurylik, M.V.
Keywords: физическое воспитание
физкультурно-спортивная среда
физкультурно-спортивная деятельность
физическая культура
физическая активность
physical education
sports environment
physical culture
physical activity
Issue Date: 2020
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Гаврилик, М.В. Эффективность физического воспитания студентов на основе создания физкультурно-спортивной среды / М.В. Гаврилик // Здоровье для всех: научно-практический журнал. - 2020. - № 1. - С. 37-44
Abstract: В статье представлены результаты внедрения концепции повышения эффективности физического воспитания студентов на основе организации физкультурно-спортивной среды. Концепция отражает пути повышения эффективности физического воспитания, исследовательские подходы к решению изучаемой проблемы, обосновывает необходимость учета средовых факторов и представляет физкультурно-спортивную среду как динамическую целостность, в которой создаются условия для гармоничного развития личности студента и его самореализации в физической культуре и спорте. В статье определено место физкультурно-спортивной среды в профессионально-образовательном и культурном пространстве вуза, сформулированы функции физкультурно-спортивной среды в процессе комплексного педагогического воздействия ее на личность.
Description: The article presents the results of introducing the concept of increasing the effectiveness of physical education of students, based on the organization of physical culture and sports environment. The concept reflects the ways to increase the effectiveness of physical education, research approaches to solving the studied problem, justifies the need to take into account environmental factors and presents the physical culture and sports environment as a dynamic integrity in which conditions are created for the harmonious development of the student’s personality and its self-realization in physical education and sports. The article defines the place of the physical culture and sports environment in the professional, educational and cultural space of the university, formulates the functions of the physical culture and sports environment in the process of its complex pedagogical impact on the individual.
Appears in Collections:№ 1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.