Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/11102
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Друк, В.Ю. | ru |
dc.contributor.author | Хмель, О.А. | ru |
dc.contributor.author | Druk, V.Y. | en |
dc.contributor.author | Khmel, O.A. | en |
dc.date.accessioned | 2016-06-25T08:10:48Z | - |
dc.date.available | 2016-06-25T08:10:48Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Друк, В. Ю. Сравнительный анализ национальных требований к подготовке кадров в сфере туризма и гостеприимства в Республике Беларусь и Республике Польша в контексте реализации совместных образовательных программ / В. Ю. Друк, О. А. Хмель // Туризм и гостеприимство: научно-практический журнал. - 2016. - № 1. - С. 37-43 | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/11102 | - |
dc.description.abstract | В статье сформулированы отличия национальных требований к магистерской подготовке в Республике Беларусь и Республике Польша. В отличие от Республики Беларусь, Польша сформировала в полном объеме Национальную рамку квалификаций, которая адекватно отражает требования Европейской рамки квалификаций. Основу Польской рамки квалификаций составляет система образовательных компетенций (в Республике Беларусь – система знаний и в меньшей степени – компетенций), которая позволяет разрабатывать требования как образовательных, так и профессиональных стандартов, а также обеспечивает сопоставимость навыков и умений, полученных в различных образовательных системах в результате реализации программ повышения мобильности магистров и выпускников; рынок квалификаций (в противовес рынку дипломов); социальное партнерство с работодателями; наличие эффективно функционирующих общественно–профессиональных механизмов национальной системы оценки качества образования. Предложены пути сближения национальных требований в целях повышения конкурентоспособности подготовки специалистов в сфере туризма и гостеприимства. | ru |
dc.description.abstract | The article defines the differences in national requirements for master's–level education in the Republic of Belarus and the Republic of Poland. Unlike the Republic of Belarus, Poland formed in full National framework of qualifications, which adequately reflects the requirements of the European qualifications framework. The basis of the Polish qualifications framework is a system of educational competences (in the Republic of Belarus – system of knowledge and to a lesser extent, competences), which allows to develop requirements both educational and professional standards, as well as provides comparability of skills and abilities gained in different educational systems in the implementation of programs to increase the mobility of graduate students and alumni; the market of qualifications (as opposed to the market of diplomas); social partnership with employers; the existence of well–functioning professional public mechanisms of the national system of education quality assessment. The ways of convergence of national requirements to improve the competitiveness of training professionals in tourism and hospitality. | en |
dc.language.iso | ru | - |
dc.publisher | Пинск : Полесский государственный университет | ru |
dc.rights | открытый доступ | ru |
dc.subject | Туризм | ru |
dc.subject | Гостеприимство | ru |
dc.title | Сравнительный анализ национальных требований к подготовке кадров в сфере туризма и гостеприимства в Республике Беларусь и Республике Польша в контексте реализации совместных образовательных программ | ru |
dc.title.alternative | Comparative Analysis of National Requirements to Training in Tourism and Hospitalityin the Republic of Belarus and the Republic of Poland in the Context Implementation of Joint Educational Programs | en |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | № 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.