Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/11587
Title: Поиск путей повышения эффективности физического воспитания студентов
Other Titles: Search for Ways of Increasing the Effectiveness of Physical Education on Students
Authors: Гаврилик, М.В.
Gavrilik, M.V.
Keywords: Физическая культура
Физическое воспитание
Issue Date: 2016
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Гаврилик, М. В. Поиск путей повышения эффективности физического воспитания студентов / М. В. Гаврилик // Здоровье для всех: научно-практический журнал. - 2016. - № 2. - С. 21-24
Abstract: В статье рассматриваются проблемы физического воспитания студентов, определены пути повышения эффективности физического воспитания студентов. Также в статье представлены результаты исследования отношения студентов к занятиям физической культурой и спортом в вузе. Анализируются основные причины снижения интереса студентов к систематическим занятиям физической культурой и спортом. Проведен сравнительный анализ интереса студентов к занятиям физической культурой в школе и вузе. Выявлены виды двигательной активности, которые наиболее интересны студентам как для самостоятельных занятий, так и для занятий в учебном заведении.
The problems of physical education among students are analysed in this article, the ways of increasing the effectiveness of physical education of students are determined. Also the result of research concerning students attitude of students on physical education classes in university. The major reasons of declining of student’s interest in systematic physical education and sports classes are studied in the article. Comparative analysis of school and university students interest in P.E. classes is provided. The most popular types of motion activity among students are revealed.
URI: https://rep.polessu.by/handle/123456789/11587
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf396.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.