Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/12831
Title: Особенности развития туризма в современном украинском Донбассе
Other Titles: Features of the Tourism Development in the Modern Ukrainian Donbass
Authors: Заварика, Г.М.
Зеленко, Е.А.
Zavarika, G.M.
Zelenko, E.A.
Keywords: Туризм
Лечебно–оздоровительный туризм
Экотуризм
Экзотический туризм
Региональный туризм
Issue Date: 2017
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Заварика, Г. М. Особенности развития туризма в современном украинском Донбассе / Г. М. Заварика, Е. А. Зеленко // Туризм и гостеприимство: научно-практический журнал. - 2017. - № 1. - С. 39-44
Abstract: В статье проанализирована текущая ситуация в туристической отрасли украинского Донбасса. По результатам обзора последних публикаций выявлено, что часть культурно–исторических и природно–рекреационных ресурсов региона недоступны или находятся в плачевном состоянии из–за протекающего на данной территории военного конфликта. Анализ оставшихся туристических ресурсов позволил выделить шесть наиболее перспективных направлений развития туризма, к которым относится: лечебно–оздоровительный, сельский, экотуризм, религиозный, событийный и экзотический туризм.
In the article its analyzed the current situation in the tourist industry of the Ukrainian Donbass. According to the results of the latest publications review, it is revealed that part of the region's cultural, historical and natural–recreational resources are inaccessible or in a deplorable state due to the military conflict taking place on this territory. Analysis of the remaining tourist resources has made it possible to identify the six most promising areas of tourism development, which includes health–improving, rural, ecotourism, religious, event and exotic tourism.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf422.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.