Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/14392
Title: Актуальные проблемы управления и развития сферы внутреннего туризма в Российской Федерации
Other Titles: Current Problems of Management and Development of Domestic Tourism in Russian Federation
Authors: Леонидова, Е.Г.
Leonidova, E.G.
Keywords: Туризм
Внутренний туризм
Экономика
Tourism
Domestic tourism
Economy
Issue Date: 2018
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Леонидова, Е. Г. Актуальные проблемы управления и развития сферы внутреннего туризма в Российской Федерации / Е. Г. Леонидова // Туризм и гостеприимство: научно-практический журнал. - 2018. - № 2. - С. 10-17.
Abstract: Внутренний туризм в Российской Федерации обладает большим потенциалом для развития, но его реализация сдерживается рядом проблем. В статье рассмотрены особенности развития данного сегмента рынка в России, выполнен анализ объемов внутреннего туристского потребления в разрезе стран мира, выявлены особенности системы управления сферой туризма. Исследование особенностей развития сферы внутреннего туризма в Российской Федерации основывается на общенаучных методах анализа, синтеза, обобщения. Информационной базой исследования стали официальные статистические данные, материалы Всемирной туристской организации при ООН (ЮНВТО), результаты социологических опросов, проводимых Всероссийским центром изучения общественного мнения (ВЦИОМ). В заключение статьи предложены направления, реализация которых будет способствовать активизации внутреннего туризма в перспективе.
Tourism is one of the most dynamically developing sectors of the national economy. For the regional economy the development of domestic tourism has utmost significance in the structure of its types, meaning the travel of tourists within the country for the purpose of entertainment, recreation, relaxation, etc. However, in the Russian Federation this type of tourism is underdeveloped due to the imperfect infrastructure of the economic sector, the discrepancy between the price of tourist products and their quality, as well as the lack of competent personnel. The issues of the development of domestic tourism are reflected in the works of Grigorenko T.N., Kruzhalin V.I., Kruzhalin K. V., Shabolina N.V., Makeeva D.R., Semenova E.V. and other authors. The article considers the essence of domestic tourism and defines possible directions of its enhancement. The methods of theoretical analysis, analysis of statistical data, synthesis are used in the study. The statistical data revealed the decrease in the number of trips made by Russians for tourist purposes. In addition, the current tourist potential allows developing a wide range of types of tourism for domestic tourists. As it turned out, this development is hampered by the shortage of regional tourist products attracting domestic tourists, inadequate tourist infrastructure and the lack of money for a tourist trip. On the base of analysis of management it was determined that it`s not promote domestic tourist consumption.
Appears in Collections:№ 2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.