Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/14551
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНавасельцава, I.I.-
dc.contributor.authorNovoseltseva, I.en
dc.date.accessioned2019-04-15T10:11:11Z-
dc.date.available2019-04-15T10:11:11Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЯзык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам I Международной научно-практической конференции, Пинск, 12 апреля 2019 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2019. – Вып. 1. – С. 54-61.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/14551-
dc.description.abstractУ артыкуле аналізуецца лінгвакультурны аспект беларускамоўнага неймінгу харчовых тавараў. Разглядаюцца асноўныя прынцыпы намінацыі, прадуктыўныя моўныя сродкі стварэння прагматонімаў і асаблівасці іх функцыянавання ў рэкламнай камунікацыі.ru
dc.description.abstractLingual–cultural aspect of Belarusian food products naming is analyzed in the article. Basic principles of nomination, productive language means of pragmatonyms creation and peculiarities of their functioning in advertising communication are examined.en
dc.language.isobe-
dc.publisherПинск : Полесский государственный университетru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectнамінацыяru
dc.subjectпрагматонімru
dc.subjectмоўныя сродкіru
dc.subjectлінгвакультурная канатацыяru
dc.subjectрэкламная камунікацыяru
dc.subjectnominationen
dc.subjectpragmatonymen
dc.subjectlinguistic meansen
dc.subjectlingual-cultural connotationen
dc.subjectadvertising communicationen
dc.titleЛІНГВАКУЛЬТУРНАЯ АДМЕТНАСЦЬ ПРАГМАТОНІМАЎ У НЕЙМІНГУ І РЭКЛАМНАЙ КАМУНІКАЦЫІ ПА–БЕЛАРУСКУru
dc.title.alternativeLINGUAL–CULTURAL FEATURE OF PRAGMATONYMS IN BELARUSIAN NAMING AND ADVERTISING COMMUNICATIONen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:2019 год



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.