Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/14571
Title: ВАЛОДАННЕ РОДНАЙ МОВАЙ ВА ЎМОВАХ ТРЫЛІНГВІЗМУ ЯК КАМПАНЕНТ ПРАФЕСІЙНАЙ КАМУНІКАТЫЎНАЙ КАМПЕТЭНЦЫІ НА ПРЫКЛАДЗЕ ПАДРЫХТОЎКІ IT–СПЕЦЫЯЛІСТАЎ
Other Titles: NATIVE LANGUAGE PROFICIENCY IN CONDITIONS OF TRILINGUALISM AS A COMPONENT OF PROFESSIONAL COMMUNICATIVE COMPETENCE ON THE EXAMPLE OF IT–SPECIALISTS TRAINING
Authors: Дапiра, Т.П.
Dapiro, T.
Keywords: прафесійная камунікатыўная кампетэнцыя
білінгвізм
трылінгвізм
мультылінгвізм
моўная сітуацыя
лінгвакагнітыўная сітуацыя
professional communicative competence
bilingualism
trilingualism
multilingualism
language situation
linguacognitive situation
Issue Date: 2019
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам I Международной научно-практической конференции, Пинск, 12 апреля 2019 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2019. – Вып. 1. – С. 159-164.
Abstract: Раскрываюцца паняцці прафесійнай камунікатыўнай кампетэнцыі, натуральнага і штучнага білінгвізму, трылінгвізму ў рамках падрыхтоўкі сучасных спецыялістаў. Аналізуецца структура дадзеных паняццяў ва ўмовах беларуска–рускага двухмоўя на прыкладзе падрыхтоўкі ІТ–спецыялістаў. Разглядаюцца асаблівасці фарміравання кампанента валодання беларускай мовай ў сучаснай моўнай сітуацыі.
The concepts of professional communicative competence, natural and artificial bilingualism, trilingualism are revealed within the framework of training of modern specialists. Structure of given concepts in conditions of Belarusian–Russian bilingualism using as an example training of IT–specialists is analyzed. Pecularities of the formation of the Belarusian language proficiency in modern age are reviewed.
Appears in Collections:2019 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dapіra TP_Valodanne rodnai movai va ўmovakh trylіngvіzmu.pdf461.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.