Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/16067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯковлев, А.Н.-
dc.contributor.authorМасловский, Е.А.-
dc.contributor.authorЛебедь-Великанова, Е.Е.-
dc.contributor.authorШакура, А.А.-
dc.contributor.authorМилун, В.С.-
dc.date.accessioned2019-09-16T13:49:15Z-
dc.date.available2019-09-16T13:49:15Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationСистемно-управляемое воспитание физических качеств у студенток в условиях модернизации образования / А.Н. Яковлев [и др.] // Ученые записки университета им. Лесгафта : научно-теоретический журнал. – 2013. – № 4 (98). – С. 201-209ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/16067-
dc.descriptionBecause of the changes in the political, economic and cultural life on the territory of the former Soviet Union, there were certain conditions for entry into the unified educational space. Fundamental education in the USSR, including physical education, was competitive in the educational environment of antagonistic states. Analysis of the researches of problems of physical culture of the individual students, pedagogical conditions and means of physical culture in relation to the conditions of the modernization of the present educational process has not yet been the object of a special study and adequate implementation by the teachers of educational institutions. With the establishment of societal order in the European area the functions of physical culture have been greatly enhanced, not only solving the specific problems - physical qualities education and training of the motor actions, but it has become a powerful factor in social reproduction of labor resources in the post-modern society.ru
dc.description.abstractНа территории постсоветского пространства в результате изменений в политической, эко-номической и культурной жизни сложились определенные условия для вхождения в единое обра-зовательное пространство. Фундаментальное образование СССР, в том числе, и физическое воспи-тание, были конкурентоспособными в образовательной среде антагонистических государств. Анализ исследований проблемы физической культуры личности студенческой молодежи, педагогические условия и средства развития физической культуры применительно к условиям модернизации современного образовательного процесса еще не стали объектом специального исследования и адекватного воплощения педагогами образовательных учреждений. В условиях установления социетального порядка в Европейском пространстве значительно расширились функции физической культуры, которые не только решают специфические задачи– воспитание физических качеств и обучение двигательным действиям, а становятся мощным социальным фактором воспроизводства трудовых ресурсов в постмодернистском обществе.ru
dc.language.isoru-
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectмодернизация образованияru
dc.subjectсоциетальный порядокru
dc.subjectфункции физической культурыru
dc.subjectпарадигмаru
dc.subjectоздоровительные технологииru
dc.subjectmodernization of educationru
dc.subjectsocietal orderru
dc.subjectfunctions of physical educationru
dc.subjectphysical qualitieru
dc.subjecthealth-improving technologiesru
dc.titleСистемно-управляемое воспитание физических качеств у студенток в условиях модернизации образованияru
dc.title.alternativeEducation of students` physical qualities controlled in a consistent manner in the conditions of the modernization of educationru
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.