Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/16151
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯковлев, А.Н.ru
dc.contributor.authorYakovlev, A.N.en
dc.date.accessioned2019-09-26T05:44:29Z-
dc.date.available2019-09-26T05:44:29Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationЯковлев, А.Н. Характеристика физического развития школьников 12–15 лет средней полосы России / А.Н. Яковлев // Известия Сочинского государственного университета : научный журнал. – 2014. – № 3 (31). – С. 275-278ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/16151-
dc.descriptionThe article presents characteristics of the parameters of physical state of schoolchildren, aged 12-15 in the Central Russia in terms of physical training performance. The process of physical development of schoolchildren for interpretation of ambiguous, so not only affects the educational and extracurricular activities, the psychological aspects of personality. These features indicate that on the background of the main characteristics of preserving growth and body weight of children and adolescents has been an adverse change in the morphofunctional development of today's students, which led to severe disharmony development (excess body weight, hypertension, and bradycardia) and as a consequence of adaptation morphofunctional beyond optimum.en
dc.description.abstractВ статье представлена характеристика основных параметров физического развития современных школьников 12–15 лет средней полосы России в условиях функционирования физического воспитания. Процесс физического развития школьников неоднозначен для трактования, так затрагивает не только учебную и внешкольную деятельность, психологические аспекты личности. Выявленные особенности свидетельствуют, о том, что на фоне сохранения основных характеристик показателей роста и массы тела детей и подростков произошли негативные изменения в морфофункциональном развитии современных школьников, что привело к выраженной дисгармонизации развития (избыток массы тела, гипертензия и брадикардия) и как следствие морфофункциональная адаптация выходит за рамки оптимальной.ru
dc.language.isoru-
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectфизическое развитиеru
dc.subjectфизическая культураru
dc.subjectцелостная личность школьникаru
dc.subjectмотивацияru
dc.subjectантропометрическое обследованиеru
dc.subjectсоматоскопическое обследованиеru
dc.subjectподометрическое иплантографическое обследованиеru
dc.titleХарактеристика физического развития школьников 12–15 лет средней полосы Россииru
dc.title.alternativeCharacteristics of Physical State of Schoolchildren, Aged 12–15 in the Central Russiaen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.