Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/17244
Title: Особенности становления и развития системы среднего женского образования в Беларуси во второй половине XIX в
Other Titles: Features of formation and development of the system of secondary female education in Belarus in the second half of the XIX century
Authors: Ступакевич, М.
Stupakevich, M.A.
Keywords: женское образование
женские учебные заведения
женское училище
женская гимназия
Виленский учебный округ
Министерство народного просвещения
Мариинское ведомство
пансион
реформа
female education
female educational institutions
female school
female gymnasium
Vilnius educational district
Ministry of Education
Mariinsky department
boarding school
reform
Issue Date: 2019
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе: сборник научных статей по материалам IV Международной научно-практической конференции, Пинск, 20 – 21 декабря 2019 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2019. – Вып. 4. – C 60-68.
Abstract: В статье рассматриваются особенности женского образования в Беларуси во второй половине XIX в. Раскрываются исторические условия возникновения и становления системы среднего женского образования, анализируется политика царского правительства в отношении образования женщин в белорусских губерниях. Рассматриваются характерные черты социального и конфессионального состава учащихся женских учебных заведений, специфика постановки учебно-воспитательного процесса в них.
Description: The article reviews the peculiarities of education for women in Belarus in the second half of the XIX th centuries. It reveals the historical conditions of the origin and development of the education for women. The author analyses the tsar government's policy in the sphere of education for women in Belarusian lands. The article defines characteristic features of social and religious composition of the women's educational institution, specific features of organization of education and upbringing process in them.
Appears in Collections:2019 год



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.