Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/17326
Title: Научность и наукообразие исторического знания и образования
Other Titles: Science and sciolism of historical knowledge and education
Authors: Новак, Ю.
Navak, Yu.V.
Keywords: историческое образование
научность
наукообразие
наукообразие
историческая политика
рефлексия
индоктринация
historical education
scientific and science-like character
ideology
historical policy
indoctrination
Issue Date: 2019
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе: сборник научных статей по материалам IV Международной научно-практической конференции, Пинск, 20 – 21 декабря 2019 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2019. – Вып. 4. – C. 270-273.
Abstract: В статье рассматривается проблема оправданного и излишнего присутствия идеологической составляющей в структуре исторического знания и образования, а также пути предотвращения или преодоления отрицательных последствий индоктринации исторического знания с помощью рефлексивных процедур и открытых форм коммуникации.
Description: The article deals with the problem of justified and excessive presence of ideological component in the structure of historical knowledge and education, as well as ways to prevent or overcome the negative consequences of indoctrination of historical knowledge through reflective procedures and open forms of communication.
Appears in Collections:2019 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Novak_Iu_Nauchnost'_i naukoobrazie istoricheskogo znaniia i obrazovaniia.pdf442.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.