Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/19324
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯковлев, А.Н.-
dc.contributor.authorПлотникова, Е.П.-
dc.contributor.authorСтурова, Е.В.-
dc.contributor.authorСелецкая, Т.Г.-
dc.contributor.authorВарнина, А.С.-
dc.contributor.authorYakovlev, A.N.-
dc.contributor.authorPlotnikova, E.P.-
dc.contributor.authorSturova, E.V.-
dc.contributor.authorSeletskaya, T.G.-
dc.contributor.authorVarnina, A.S.-
dc.date.accessioned2020-06-22T08:01:09Z-
dc.date.available2020-06-22T08:01:09Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationОсобенности скоростно-силовой подготовки студенток в высшей школе / А.Н. Яковлев [и др.] // Физическое воспитание и спортивная тренировка : научно-методический журнал. - 2020. - № 2 (32). - С. 197-203.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/19324-
dc.descriptionThe article presents the results of studies that characterize the level of physical activity of young people, where the negative attitude to the women’s speed-strength training (SST) is observed. From this perspective, it is necessary to use a wide range of physical exercises, based on an innovative approach, i.e. systematization of constitutional features and motivation. In physical education and sports activities, related to sports games, “false” (deceiving) movements can be used to allow the player to gain an advantage over the opponent as a result of the use of contactless technical elements of technology, which is often characterized as a psychological impact and manifestation of the player’s phenomenal abilities. The level of improvisation is associated with a free playing style of thinking in the process of playing activity and performing the function of a game utility. This approach convinces us more persistently, that the traditional ideas about the learning process currently used in pedagogy do not fully satisfy the theoretical and methodological needs of physical education.ru
dc.description.abstractВ статье представлены результаты исследований, которые характеризуют уровень физической активности молодежи, где наблюдается отрицательное отношение к скоростно-силовой подготовке (ССП) лиц женского пола.В данном контексте необходимо применение широкого спектра физических упражнений на основе инновационного подхода, т.е. систематизация конституциональных признаков и мотивации. В физкультурно-спортивной деятельности, связанной со спортивными играми, могут использоваться «ложные» (обманные) движения, которые позволяют игроку получить преимущество перед соперником в результате применения бесконтактных технических элементов техники, что часто характеризуется как психологическое воздействие и проявление феноменальных способностей игрока. Уровень импровизации связан со свободным игровым стилем мышления в процессе игровой деятельности и выполнением функции игрового амплуа. Такой подход более настойчиво убеждает нас в том, что традиционные представления о процессе обучения, используемые в настоящее время в педагогике, не полностью удовлетворяют теоретико-методологические потребности физического воспитания.ru
dc.language.isoru-
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectскоростно-силовая подготовкаru
dc.subjectстуденткиru
dc.subjectфизическая культураru
dc.subjectсоматотипru
dc.subjectинтересыru
dc.subjectspeed-strength trainingru
dc.subjectstudentsru
dc.subjectphysical educationru
dc.subjectsomatotyperu
dc.subjectinterestsru
dc.titleОсобенности скоростно-силовой подготовки студенток в высшей школеru
dc.title.alternativeFeatures of students’ speed-strength training in high schoolru
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iakovlev_AN_Osobennosti_skorostno-silovoi_podgotovki_studentok_v_vysshei_shkole.pdf857.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.