Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/20166
Title: Использование дидактического потенциала инновационных средств обучения в целостном педагогическом процессе в центрах STEM-образования
Other Titles: Use of didactic potential of innovative tutorials in complete pedagogical process of the STEM-education centers
Authors: Лозицкий, В.Л.
Lozitsky, V.L.
Keywords: STEM-образование
средства обучения
дидактический потенциал
целостный педагогический процесс
дидактическая роль средств обучения
STEM-education
tutorials
didactic potential
complete pedagogical process
didactic role of tutorials
Issue Date: 2019
Citation: Лозицкий, В.Л. Использование дидактического потенциала инновационных средств обучения в целостном педагогическом процессе в центрах STEM-образования / В. Л. Лозицкий // Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика. – 2019. – № 2. – С. 83–91.
Abstract: Предметом авторского рассмотрения является проблематика использования дидактического потенциала высокотехнологичных средств обучения в центрах STEM-образования как составного компонента инновационного подхода, основанного на применении в целостном педагогическом процессе активных методов организации учебно-познавательной деятельности учащихся. Конкретизирован понятийно-терминологический аппарат, оперирование которым позволяет решать задачи проводимого исследования. Выделены комплекс функций и дидактическая роль, выполняемые высокотехнологичными средствами обучения, что позволяет определять функциональную направленность применяемых технических решений с учетом их значимости для развития личности учащихся в условиях становления экономики знаний и эпохи цифровизации. Выявлены технологические и дидактические аспекты интеграции инновационного подхода в образовательное пространство Беларуси. Источниковой базой исследования являются публикации, посвященные актуальным вопросам развития STEM-образования за рубежом и на постсоветском пространстве, в том числе и в Республике Беларусь.
Description: Subject of author’s consideration is the perspective of use of didactic potential of hi-tech tutorials in the centers of STEM-education as compound component of the innovative approach based on application in complete pedagogical process of active methods of the organization of educational cognitive activity of pupils. The conceptual terms framework, operating which allows to solve problems of the conducted research is concretized. A complex of functions and didactic role performed by high-tech means of education have been identified, which makes it possible to determine the functional direction of the applied technical solutions taking into account their importance for the development of the personality of students in the conditions of the development of the knowledge economy and the era of digitalization. Technological and didactic aspects of integrating the innovative approach into the educational space of the Belarus have been identified. Sources of a research are the publications devoted to topical issues of development of STEM-education abroad and in the former Soviet Union including in Republic of Belarus.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.