Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/20721
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mashevskaya, O.V. | - |
dc.contributor.author | Машевская, О.В. | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:57:46Z | - |
dc.date.available | 2020-12-29T06:57:46Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Mashevskay, O.V. The Impact of Digitalization on the Educational Environment / O.V. Mashevskay // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2020. - № 2. - С. 27-35 | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/20721 | - |
dc.description | В статье рассмотрен материал, раскрывающий сущность образовательной среды, дано авторское определение образовательной среды как совокупности возможностей и компетенций, которые реализуются и формируются в результате образовательного окружения для обучающегося посредством различных информационных систем; описано влияние цифровых технологий на уровень образования, что, в конечном счете, формирует цифровую образовательную среду, а также выделен ряд факторов влияния цифровизаии на образовательную среду. Автор приходит к выводу, что цифровизация – это не только онлайн-курсы, дистанционное обучение и электронное расписание, а цифровизация – это комплексная система, которая показывает, как проходит учебный процесс, как он влияет на качество конечного образовательного результата и какой уровень востребованных компетенций формирует. | ru |
dc.description.abstract | The article considers the material revealing the essence of the educational environment, gives the author's definition of the educational environment as a set of opportunities and competencies that are realized and formed as a result of the educational environment for a student using the means of various information systems; described is the influence of digital technologies on the level of education, which ultimately forms a digital educational environment, as well as a number of factors of the effect of digitalization on the educational environment. The author concludes that digitalization is not only online courses, distance learning and electronic scheduling, but digitalization is a complex system that shows how the educational process goes, how it affects the quality of the final educational result and what level of required competencies it forms. | ru |
dc.language.iso | en | - |
dc.publisher | Пинск : Полесский государственный университет | ru |
dc.rights | открытый доступ | ru |
dc.subject | digital technologies | ru |
dc.subject | digital economy | ru |
dc.subject | digital transformation | ru |
dc.subject | education system | ru |
dc.subject | educational environment | ru |
dc.subject | types of educational environments | ru |
dc.subject | digital technologies | ru |
dc.subject | цифровые технологии | ru |
dc.subject | цифровая экономика | ru |
dc.subject | цифровая трансформация | ru |
dc.subject | система образования | ru |
dc.subject | образовательная среда | ru |
dc.subject | типы образовательных сред | ru |
dc.title | The Impact of Digitalization on the Educational Environment | ru |
dc.title.alternative | Влияние цифровизации на образовательную среду | ru |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mashevskaya_OV_The_Impact_of_Digitalization_on_the_Educational_Environment.pdf | 462.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.