Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/20723
Title: The Results of the Organization of Physical Education of Students in the Integrated Educational Physical Culture and Sports Environment
Other Titles: Результаты организации воспитания студентов в интегрированной воспитывающей физкультурно-спортивной среде
Authors: Gavrilik, M.V.
Гаврилик, М.В.
Keywords: physical education
integration
physical culture and sports environment
physical culture and sports activity
physical culture
physical readiness
физическое воспитание
интеграция
физкультурно-спортивная среда
физкультурно-спортивная деятельность
физическая культура
физическая подготовленность
Issue Date: 2020
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Gavrilik, M.V. The Results of the Organization of Physical Education of Students in the Integrated Educational Physical Culture and Sports Environment / M.V. Gavrilik // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2020. - № 2. - С. 45-52
Abstract: The article presents the results of research on the development and implementation of the concept of increasing the effectiveness of physical education of students into the educational pr ocess of a higher education institution, based on the organization of an integrated educational physical culture and sports environment. The main feature of the author's concept is the organization of an integrated educational physical culture and sports environment, which is created in accordance with the objectives of the educational process and physical culture and sports needs of students. The details of the organization of the educational process within the P.E. discipline in the conditions of the implementation of physical education of students in the integrated educational physical culture and sports environment associated with a gradual reduction of auditorium classes with a teacher and an increase in the proportion of controlled independent work are revealed. Controlled independent work is presented as the main link of the concept of increasing the effectiveness of physical education of students, based on the organization of an integrated educational physical culture and sports environment. The features of the introduction of controlled independent work of students in the context of the implementation of physical education in an integrated educational physical culture and sports environment are revealed. The article presents an analysis of the effectiveness of physical education of students in the conditions of an integrated educational physical culture and sports environment, which is expressed in the change in the indicators of physical readiness of the experimental groups EG/w and EG/m and control groups CG/w and CG/m. The results of the study of the dynamics of the level of physical readiness of the experimental groups EG/w and EG/m and the control groups CG/w and CG/m are presented.
Description: В статье представлены результаты исследования по разработке и внедрению в учебный процесс учреждения высшего образования концепции повышения эффективности физического воспитания студентов на основе организации интегрированной воспитывающей физкультурно-спортивной среды. Особенностью авторской концепции является организация интегрированной воспитывающей физкультурно-спортивной среды, которая построена в соответствии с задачами учебно-воспитательного процесса и физкультурно-спортивными потребностями студентов. Раскрыты особенности организации учебного процесса по дисциплине физическая культура в условиях реализации физического воспитания студентов в интегрированной воспитывающей физкультурно-спортивной среде, связанные с постепенным сокращением аудиторных занятий с преподавателем и увеличением доли управляемой самостоятельной работы, а также особенности реализации управляемой самостоятельной работы студентов. Управляемая самостоятельная работа представлена как основное звено разработанной автором концепции повышения эффективности физического воспитания студентов. Представлен анализ эффективности физического воспитания студентов в условиях интегрированной воспитывающей физкультурно-спортивной среды, который выражается в изменении показателей физической подготовленности экспериментальных групп ЭГ/д и ЭГ/ю и контрольных групп КГ/ю и КГ/д. Представлены результаты исследования динамики уровня физической подготовленности экспериментальных групп ЭГ/д и ЭГ/ю и контрольных групп КГ/ю и КГ/д.
Appears in Collections:№ 2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.