Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/21775
Title: Формирование когнитивного компонента межкультурной компетенции в рамках дисциплины «Русский язык как иностранный»
Other Titles: Formation of the cognitive component cross-cultural competence within the framework of the discipline «Russian as a foreign language»
Authors: Корнев, В.А.
Карпова, А.В.
Папшева, Г.О.
Kornev, V.A.
Karpova, A.V.
Papsheva, G.O.
Keywords: межкультурная компетенция
русский язык
культурологический потенциал
формирование
intercultural competence
Russian language
cultural potential
formation
Issue Date: 2021
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Корнев, В.А. Формирование когнитивного компонента межкультурной компетенции в рамках дисциплины «Русский язык как иностранный» / В.А. Корнев, А.В. Карпова, Г.О. Папшева // Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам II Международной научно-практической конференции, Пинск, март 2021 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: В.И. Дунай [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2021. – Вып. 2. – С. 546-550.
Abstract: Профессия врача требует от иностранного студента умения преодолевать языковые и культурные барьеры не только при общении с пациентами, но и с преподавателями и однокурсниками. Особую роль в данном процессе играет учебная дисциплина «Русский язык как иностранный», которая напрямую рассматривает вопросы межкультурного взаимодействия.
Description: The profession of a doctor requires a foreign student to overcome language and cultural barriers, not only when communicating with patients, but also with teachers and classmates. A special role in this process is played by the academic discipline "Russian as a foreign language", which directly affects the issues of intercultural interaction.
Appears in Collections:2021 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formirovanie_kognitivnogo_komponenta.pdf316.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.