Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/21804
Title: Analysis of typical communicative situations arising in the process of teaching foreign students in Russian as a foreign language
Other Titles: Анализ типичных коммуникативных ситуаций, возникающих в процессе обучения иностранных студентов русскому языку как иностранному
Authors: Gelashvili, E.
Tumakaeva, F.
Glushkova, O.
Golubtsova, N.
Гелашвили, Е.Н.
Тумакаева, Ф.А.
Глушкова, О.В.
Голубцова, Н.В.
Keywords: communication
business communication
effective communication
cross-cultural communication
speech impact
foreign students
общение
деловое общение
эффективное общение
межкультурная коммуникация
речевое воздействие
иностранные студенты
Issue Date: 2021
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Analysis of typical communicative situations arising in the process of teaching foreign students in Russian as a foreign language / Е. Gelashvili [et al.] // Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам II Международной научно-практической конференции, Пинск, март 2021 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: В.И. Дунай [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2021. – Вып. 2. – С. 656-661.
Abstract: The article discusses the concept of speech action: the results of studies of speech impact in business communication are presented; analyzes typical communicative situations in intercultural communication between a teacher and foreign students of Russian universities.
Description: В статье рассматривается понятие речевого действия; представлены результаты исследований речевого воздействия в деловом общении; анализируются типичные коммуникативные ситуации в межкультурном общении преподавателя и иностранных студентов российских вузов.
Appears in Collections:2021 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Analysis_of_typical_communicative.pdf312.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.