Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/21822
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Аржановская, А.В. | - |
dc.contributor.author | Arzhanovskaya, A.V. | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-12T07:06:28Z | - |
dc.date.available | 2021-04-12T07:06:28Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Аржановская, А.В. Интеграция социокультурного подхода в проектирование образовательного процесса при обучении иностранному языку / А.В. Аржановская // Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам II Международной научно-практической конференции, Пинск, март 2021 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: В.И. Дунай [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2021. – Вып. 2. – С. 721-725. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/21822 | - |
dc.description | In the context of active international cooperation and intercultural dialogue in the education system, there is a need for convergence of different approaches, the incorporation of traditional and innovative teaching methods. The integration of the socio-cultural approach into the design of the educational process when teaching a foreign language is becoming a priority orientation of the modern educational process. The relevance of the chosen research topic is that the integration of the socio-cultural aspect in the education sector is tasked with forming an intelligent, competent person, able to operate successfully in the global labor market. The paper substantiates the importance of the socio-cultural approach in teaching a foreign language as one of the key factors in increasing the motivation of students; conscious learning of a foreign language; implementation of effective intercultural communication in the context of integration and globalization of modern society. | ru |
dc.description.abstract | В контексте активного международного сотрудничества и межкультурного диалога в системе образования назревает необходимость конвергенции различных подходов, сближения традиционного и инновационного методов обучения. Интеграция социокультурного подхода в проектирование образовательного процесса при обучении иностранному языку становится приоритетной ориентацией современного образовательного процесса. Актуальность выбранной темы исследования заключается в том, что интеграция социокультурного компонента в проектирование образовательного процесса способствует формированию профессионально компетентных специалистов, способных эффективно функционировать на мировом рынке труда. В работе обосновывается значимость социокультурного подхода в обучении иностранному языку как одного из ключевых факторов повышения мотивации обучающихся; осознанного изучения иностранного языка; осуществления эффективной межкультурной коммуникации в условиях интеграции и глобализации современного общества. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Пинск : Полесский государственный университет | ru |
dc.rights | открытый доступ | - |
dc.subject | обучение иностранному языку | ru |
dc.subject | страноведение | ru |
dc.subject | диалог культур | ru |
dc.subject | межкультурная коммуникация | ru |
dc.subject | социокультурный подход | ru |
dc.subject | foreign language teaching | ru |
dc.subject | country studies | ru |
dc.subject | dialogue of cultures | ru |
dc.subject | intercultural communication | ru |
dc.subject | socio-cultural approach | ru |
dc.title | Интеграция социокультурного подхода в проектирование образовательного процесса при обучении иностранному языку | ru |
dc.title.alternative | Integration of the socio-cultural approach in the design of the educational process when teaching a foreign language | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | 2021 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Integratsiia_sotsiokul'turnogo_podkhoda.pdf | 283.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.