Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/23201
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛаптиева, Л.Н.-
dc.contributor.authorРублевская, Е.И.-
dc.contributor.authorLaptieva, L.N.-
dc.contributor.authorRublevskaya, E.I.-
dc.date.accessioned2021-10-04T12:42:24Z-
dc.date.available2021-10-04T12:42:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЛаптиева, Л.Н. Особенности симуляционного обучения учащихся медицинских колледжей / Л.Н. Лаптиева, Е.И. Рублевская // Проблемы здоровья и экологии : научно-практический рецензируемый журнал. - 2021. - Т. 18, № 3. - С. 124-131.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/23201-
dc.descriptionObjective. To determine the order of the application of simulation-based learning (SBL) elements during the period of professional training in a medical college. Materials and methods. We analyzed literature sources on the research problem, regulatory documents and academic programs of medical colleges, used the methods of questioning and survey. Results. Each of the identified stages (preclinical, clinical, professional) of the SBL model of training has its own characteristics and potentialities for the implementation of certain SBL elements. The application of SBL elements occurs in steps depending on the term of training and is aimed at overcoming difficulties arising in the process of professional adaptation. Conclusion. The step-by-step introduction of SBL elements depending on the stages of professional adaptation in a medical college makes it possible to regulate the preparatory process for students depending on their understanding of educational material, which allows them to acquire clinical experience of professional activity during the training period and to improve psychological readiness for unsupervised professional activity.ru
dc.description.abstractЦель исследования. Определить порядок применения элементов симуляционного обучения (СО) в период профессиональной подготовки в медицинском колледже. Материалы и методы. Проведен анализ литературных источников по проблеме исследования, нормативных документов и программ обучения в медицинских колледжах, применены методы анкетирования и опроса. Результаты. Каждый из выделенных этапов (доклинический, клинический, производственный) модели СО имеет свои особенности и возможности для реализации в них отдельных элементов СО. Использование элементов СО происходит ступенчато в зависимости от срока обучения и направлено на преодоление трудностей, возникающих в процессе профессиональной адаптации. Заключение. Поэтапное введение элементов СО в зависимости от этапов профессиональной адаптации в медицинском колледже позволяет упорядочить процесс подготовки учащихся в зависимости от освоения ими учебного материала, что позволит приобрести клинический опыт профессиональной деятельности еще в период обучения и улучшит психологическую готовность к самостоятельной профессиональной деятельности.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectсимуляционное обучениеru
dc.subjectмедицинский колледжru
dc.subjectпрофессиональная адаптацияru
dc.subjectэтапыru
dc.subjectэлементыru
dc.subjectsimulation-based learningru
dc.subjectmedical collegeru
dc.subjectprofessional adaptationru
dc.subjectstagesru
dc.subjectelementsru
dc.titleОсобенности симуляционного обучения учащихся медицинских колледжейru
dc.title.alternativeFeatures of simulation-based learning in students of medical collegesru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osobennosti_simuliatsionnogo_obucheniia.pdf942.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.