Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/23540
Title: | Новые подходы к совершенствованию методики обучения ритмо-скоростной структуре барьерного бега на 100 метров |
Authors: | Масловский, Е.А. Загревский, В.И. Кааиб Имад, Р.М. |
Keywords: | барьерный бег |
Issue Date: | 2012 |
Citation: | Масловский, Е.А. Новые подходы к совершенствованию методики обучения ритмо-скоростной структуре барьерного бега на 100 метров / Е.А. Масловский, В.И. Загревский, Р.М. Кааиб Имад // Мир спорта : ежеквартальный научно-теоретический журнал. – 2012. – № 1. – С. 10-20. |
Abstract: | В статье представлена нетрадиционная технология совершенствования ритмо-скоростной структуры барьерного бега на 100 метров, в которой реализуются новые функциональные образно-концептуальные модели и внешние тренирующие воздействия, отличные от стандартных образцов-эталонов действия. Впервые в практике спорта целевая составляющая обучения ритмо-скоростным характеристикам прогрессирующей мощности и естественности движений формируется не на временной, а на динамической (мощность управляющих моментов относительно суставов ОДА) и биомеханически целесообразной (естественной) основе. |
Description: | An alternative technology to improve rhythmic-speedy structure of 100 m running with hurdles, where new functional image-conceptual models and external training influences different from action standard patterns are implemented, is presented in the article. It is for the first time in sports practice when purposeful constituent in teaching of rhythm-speedy characteristics of progressive power and motions naturalness is formed not on a temporal but on a dynamic (power of controlling moments relative to ODA joints) and biomechanically expedient (natural) basis. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Novye_podkhody.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.