Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/23973
Title: Коммуникативно-ориентированные модели обучения русскому языку как иностранному
Other Titles: Communicative-oriented models of teaching Russian as a foreign language
Authors: Мишонкова, Н.А.
Mishonkova, N.A.
Keywords: модели и методы обучения
коммуникативно-ориентированные модели
организационные формы
models and methods of teaching
communication-oriented models
organizational forms
Issue Date: 2021
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Мишонкова, Н.А. Коммуникативно-ориентированные модели обучения русскому языку как иностранному / Н.А. Мишонкова // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2021. - № 2. - С. 60-68.
Abstract: В статье рассматриваются основные методы обучения русскому языку как иностранному в медицинском университете на основе аудиовизуальных, сознательно-практических, коммуникативных обучающих моделей. Основные методы и принципы организации учебного процесса способствуют усилению мотивации к овладению русским языком. Анализ, проведенный в статье, позволит учащимся свободно ориентироваться в профессиональной деятельности и в социокультурной сфере, применять знания и умения в устной и письменной речи.
Description: The article discusses the main methods of teaching Russian as a foreign language in non-linguistic universities on the basis of audiovisual, conscious-practical, communicative teaching models. The basic methods and principles of the educational process organization contribute to strengthening motivation to master the Russian language. The analysis carried out in the article will allow students to freely navigate in professional activities and in the socio-cultural sphere, apply knowledge and skills in oral and written speech.
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kommunikativno-orientirovannye_modeli.pdf402.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.