Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/24246
Title: | Научные принципы функционирования и развития информационно-образовательной среды современного УВО |
Authors: | Аксенчик, Н.В. |
Keywords: | информационно-образовательная среда |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Аксенчик, Н.В. Научные принципы функционирования и развития информационно-образовательной среды современного УВО / Н.В. Аксенчик // Вышэйшая школа : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2021. - № 1. - С. 51-54. |
Abstract: | Статья посвящена актуальной проблематике научного обоснования эффективного функционирования и развития информационно-образовательной среды современного учреждения высшего образования в условиях вызовов и угроз современности. Автором определяются практико-ориентированные положения, которые позволят реализовать в наибольшей степени потенциал специально организуемой среды взаимодействия субъектов целостного педагогического процесса в современном университете с учетом эволюции его институциональной организации. |
Description: | The article is devoted to the current problem of scientific justification of the effective functioning and development of the information and educational environment of a modern institution of higher education in the face of challenges and threats of our time. The author defines practical-oriented provisions, the implementation of which will make it possible to realize to the greatest extent the potential of a specially organized environment of interaction between subjects of a holistic pedagogical process in a modern university, taking into account the evolution of its institutional organization. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nauchnye_printsipy.pdf | 573.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.