Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/24364
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГаврилик, М.В.-
dc.date.accessioned2022-01-28T09:57:30Z-
dc.date.available2022-01-28T09:57:30Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationГаврилик, М.В. Методические основы физического воспитания студентов в интегрированной физкультурно-спортивной среде / М.В. Гаврилик // Мир спорта : научно-теоретический журнал. - 2021. - № 4 (85). - С. 73-78.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/24364-
dc.descriptionThe article presents the results of research on the development and testing in the educational process of a higher education institution of the methodological foundations for an integrated physical culture and sports environment. The methodology for creating an integrated physical culture and sports environment includes the sequential implementation of the following three stages: analytical, basic, and evaluative. The article reflects the results of physical education of students in an integrated physical culture and sports environment. The analysis of the effectiveness of physical education of students in an integrated physical culture and sports environment is presented. The analysis is expressed in the changes in the indicators of physical fitness for both female and male students experimental groups from the EG/f and the EG/m and control groups CG/f and CG/m. The results of the study of the dynamics of the level of physical fitness of the experimental groups and control groups obtained in the course of the educational experiment are presented.ru
dc.description.abstractВ статье представлены результаты исследования по разработке и апробации в образовательном процессе учреждения высшего образования методического обоснования интегрированной физкультурно-спортивной среды. Методика создания интегрированной физкультурно-спортивной среды заключается в последовательной реализации трех этапов: аналитического, базового и оценочного. В статье отражены результаты физического воспитания студентов в интегрированной физкультурно-спортивной среде на основе: анализа эффективности физического воспитания студентов в условиях интегрированной физкультурно-спортивной среды, который выражается в изменении показателей физической подготовленности экспериментальных групп девушек ЭГ/д и юношей ЭГ/ю и контрольных групп юношей КГ/ю и девушек КГ/д; результатов динамики уровня физической подготовленности экспериментальных групп и контрольных групп, полученных в ходе педагогического эксперимента.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectметодикаru
dc.subjectфизическое воспитаниеru
dc.subjectинтегрированная физкультурно-спортивная средаru
dc.subjectфизкультурно-спортивная деятельностьru
dc.subjectфизическая культураru
dc.subjectфизическая подготовленностьru
dc.subjectmethodologyru
dc.subjectphysical educationru
dc.subjectintegrated physical culture and sports environmentru
dc.subjectphysical culture and sports activityru
dc.subjectphysical cultureru
dc.subjectphysical fitnessru
dc.titleМетодические основы физического воспитания студентов в интегрированной физкультурно-спортивной средеru
dc.title.alternativeMethodological foundations of physical education of students in an integrated physical culture and sports environmentru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Metodicheskie_osnovy.pdf286.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.