Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/24819
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Хренов, П. | - |
dc.contributor.author | Khrenov, P.N. | - |
dc.date.accessioned | 2022-03-23T06:31:28Z | - |
dc.date.available | 2022-03-23T06:31:28Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Хренов, П. «Die kulturelle Eroberung Europas»: история становления германского ориентализма в европейской культуре Нового времени (XVII-XVIII вв.) / П. Хренов // Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе : сборник научных статей / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: В.И. Дунай [и др.] ; под ред. Р.Б. Гагуа. – Пинск : ПолесГУ, 2022. – Вып. 6. – С. 36-39. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/24819 | - |
dc.description | Two such distant civilizations - Chinese and German - whose states are located at different ends of Eurasia, have a rich history, their citizens speak completely different languages, but, however, they definitely have one very important similarity: the representatives of both cultures are characterized by refinement and practicality. It was the presence of these factors as a key to understanding the worldview that allowed European minds at the height of the Enlightenment to enter into a dialogue with Chinese civilization and culture, resulting in the popularity of exotic oriental motifs in Germany, which manifested themselves in the works of architects and artists. | ru |
dc.description.abstract | Две такие далекие друг от друга цивилизации – китайская и немецкая – государства, которых расположены на разных концах Евразии, имеют богатую историю, их граждане разговаривают на совершенно непохожих языках, но, однако, совершенно точно имеют одну очень важную схожесть: представителям обеих культур свойственна утонченность и практичность. Именно наличие этих факторов как ключ к пониманию мировосприятия позволил европейским умам на пике эпохи Просвещения вступить в диалог с китайской цивилизацией и культурой, в результате чего в Германии приобрели популярность экзотические восточные мотивы, проявившиеся в творчестве архитекторов и художников. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Пинск : Полесский государственный университет | ru |
dc.rights | открытый доступ | - |
dc.subject | шинуазри | ru |
dc.subject | Европейская культура | ru |
dc.subject | рококо | ru |
dc.subject | фарфор | ru |
dc.subject | мода | ru |
dc.subject | архитектура | ru |
dc.subject | «Му-ланг» | ru |
dc.subject | chinoiserie | ru |
dc.subject | European culture | ru |
dc.subject | rococo | ru |
dc.subject | porcelain | ru |
dc.subject | fashion | ru |
dc.subject | architecture | ru |
dc.subject | «Mu-lang» | ru |
dc.title | «Die kulturelle Eroberung Europas»: история становления германского ориентализма в европейской культуре Нового времени (XVII-XVIII вв.) | ru |
dc.title.alternative | «Die kulturelle Eroberung Europas»: a history of the formation of German orientalism in modern European culture (17th - 18th centuries) | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | 2022 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Die_kulturelle.pdf | 376.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.