Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/24838
Title: Интерпретация термина «славяне» в контексте исследования их происхождения (конец XX – начало XXI века)
Other Titles: Interpretation of the term «slaves» in the context of the study of their origin (end of XX – beginning of XXI century)
Authors: Литвинский, А.
Litvinski, A.
Keywords: славяне
праславянский язык
методология
этногенез
этнос
этноним
интерпретация
Slavs
Proto-Slavic language
methodology
ethnogenesis
ethnos
ethnonym
interpretation
Issue Date: 2022
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Литвинский, А. Интерпретация термина «славяне» в контексте исследования их происхождения (конец XX – начало XXI века) / А. Литвинский // Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе : сборник научных статей / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: В.И. Дунай [и др.] ; под ред. Р.Б. Гагуа. – Пинск : ПолесГУ, 2022. – Вып. 6. – С. 100-104.
Abstract: В данной статье рассматриваются различные варианты интерпретации термина «славяне» в научных трудах по проблеме происхождения славян, созданных в конце XX – начале XXI века лингвистами, историками, археологами. Характеризуется позиция исследователей по анализируемой проблеме. Показывается методологическое значение данной интерпретации для понимания сущности славянского этногенеза.
Description: This article discusses various interpretations of the term "Slavs" in scientific works on the problem of the origin of the Slavs, created in the late XX - early XXI century by linguists, historians, archaeologists. The position of researchers on the analyzed problem is characterized. The methodological significance of this interpretation for understanding the essence of the Slavic ethnogenesis is shown.
Appears in Collections:2022 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Interpretatsiia_termina.pdf376.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.