Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/265
Title: Педиатрические и педагогические аспекты прогрессирующей близорукости у детей
Other Titles: Pediatrical and pedagogical aspects of progressing short-sightedness at children
Authors: Лысенко, И.М.
Баркун, Г.К.
Семенова, О.В.
Матющенко, О.В.
Lysenko, I.M.
Barkun, G.K.
Semenova, O.V.
Matjuschenko, O.V.
Keywords: Педагогика
Педиатрия
Issue Date: 2009
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Педиатрические и педагогические аспекты прогрессирующей близорукости у детей / И.М. Лысенко [и др.] // Здоровье для всех: научно-практический журнал. - 2009. - № 1. - С. 11-14
Abstract: Состояние здоровья и органа зрения детей дошкольного и школьного возраста не может не вызывать тревоги. Проблема близорукости, хотя она и является междисциплинарной, не может решаться без учета ее культурных аспектов. Работа в школе по формированию здоровья показывает необходимость активного участия в охране зрения педагогов, педиатров, а не только офтальмологов. Поскольку большинство привычек, в том числе и привычки личной гигиены, формируются в раннем возрасте, особенно важно для детей дошкольного и младшего школьного возраста, активно внедрять учебно-просветительские программы по формированию культуры зрительной деятельности.
The state of health and organ of sight of children of preschool and school age should cause alarms. The short-sightedness problem cannot dare without its cultural aspects. The work at school on health formation shows necessity of active participation for protection of sight of teachers, pediatrists, and not just ophthalmologists. As the majority of habits including habits of personal hygiene, are formed at early age, is especially important for children of preschool and younger school age, actively to introduce educational programs about formation of culture of visual activity.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf288.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.