Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/27692
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДанилкова, С.А.-
dc.contributor.authorПанков, Д.А.-
dc.contributor.authorDanilkova, S.-
dc.contributor.authorPankov, D.-
dc.date.accessioned2022-12-14T09:12:49Z-
dc.date.available2022-12-14T09:12:49Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationДанилкова, С.А. К вопросу выбора модели формирования миссии внутреннего аудита / С.А. Данилкова, Д.А. Панков // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D. Экономические и юридические науки: научно-теоретический ежемесячный журнал. – 2022. - № 6 (61). – С. 13-18.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/27692-
dc.descriptionThe article discusses the evolution of the mission of internal audit, its main elements are investigated and defined: the goal, the services provided, users of the results, organizational features, philosophy, interaction with society. The most significant share in the structure of the mission is occupied by the purpose of the internal audit, which was formed based on the information needs of various users. The article authors compared the goals of internal audit, starting from the historical stages of its development, the advantages and disadvantages are indicated. Based on the study of economic literature, the authors substantiated the model of the formation of internal audit, their content in the context of key links is revealed. The need to model the internal audit mission is caused by the fact that it will allow business entities to select and develop an internal audit service based on business goals and satisfy the information interests of stakeholders.ru
dc.description.abstractРассмотрены вопросы эволюции миссии внутреннего аудита, исследованы и определены её основные элементы: цель, оказываемые услуги, пользователи результатов, организационные особенности, философия, взаимодействие с обществом. Наиболее существенную долю в структуре миссии занимает цель внутреннего аудита, которая сформировалась исходя из информационных потребностей различных пользователей. Авторами проведено сравнение целей внутреннего аудита, отталкиваясь от исторических этапов его развития, указаны преимущества и недостатки. На основе изучения экономической литературы авторами обоснованы модели формирования внутреннего аудита, раскрыто их содержание в разрезе ключевых звеньев. Потребность моделирования миссии внутреннего аудита вызвана тем, что позволит субъектам хозяйствования осуществлять её выбор и развивать службу внутреннего аудита исходя из целей бизнеса и удовлетворения информационных интересов стейкхолдеров.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectвнутренний аудитru
dc.subjectмиссияru
dc.subjectцельru
dc.subjectэволюцияru
dc.subjectмодельru
dc.subjectуслугиru
dc.subjectстейкхолдерыru
dc.subjectinternal auditru
dc.subjectmissionru
dc.subjectgoalru
dc.subjectevolutionru
dc.subjectmodelru
dc.subjectservicesru
dc.subjectstakeholdersru
dc.titleК вопросу выбора модели формирования миссии внутреннего аудитаru
dc.title.alternativeTo the question of choosing the formation model internal audit missionsru
dc.typeArticleru
dc.identifier.doi10.52928/2070-1632-2022-61-6-13-18-
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
K_voprosu_vybora.pdf912.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.