Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/27698
Title: | Электронные средства обучения на уроке истории |
Authors: | Лозицкий, В.Л. |
Keywords: | школьное историческое образование информационно-коммуникационные технологии электронный учебно-методический комплекс электронное средство обучения когнитивные модели school historical education information and communication technologies electronic educational and methodical complex electronic tutorial cognitive models |
Issue Date: | 2013 |
Citation: | Лозицкий, В.Л. Электронные средства обучения на уроке истории / В.Л. Лозицкий // Гісторыя і грамадазнаўства : навукова-метадычны часопіс. – 2013. – № 7. – С. 51–57. |
Abstract: | Статья посвящена актуальной проблематике применения электронных средств обучения в школьном историческом образовании. На основе систематизации и обобщения существующей педагогической практики, а также сравнительно-сопоставительного анализа научно-методической литературы автором определены основные тенденции использования электронных компонентов учебно-методических комплексов по истории, обозначены проблематика и перспективы их интеграции в дидактический процесс. |
Description: | Article is devoted to an actual perspective of application of electronic tutorials in school historical education. On the basis of systematization and synthesis of existing student teaching, and also the comparative and comparative analysis of scientific and methodical literature the author determined the main tendencies of use of electronic components of educational and methodical complexes by history, are designated a perspective and prospects of their integration into didactic process. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Elektronnye_sredstva.pdf | 2.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.