Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/27803
Title: | State ideology and basis for designing educational work in educational institutions |
Other Titles: | Государственная идеология и основы проектирования воспитательной работы в учреждениях образования |
Authors: | Averkov, A.N. Аверков, А.Н. |
Keywords: | ideologiya gosudarstva ideologiya vospitaniya tsel' ideologicheskogo vospitaniya osnovy proyektirovaniya vospitatel'noy raboty идеология государства идеология воспитания цель идеологического воспитания основы проектирования воспитательной работы |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Averkov, A.N. State ideology and basis for designing educational work in educational institutions / A.N. Averkov // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук : научно-практический журнал. - 2022. - № 2. - С. 58-64. |
Abstract: | In the presented article, the author focuses on the factors, principles of the ideology of the Belarusian state, which today largely determine the prospects for the development of educational work in educational institutions, since the ideological and educational orientation of the activities of teachers is aimed at updating the Slavic values necessary for the formation of patriotism, an active life position. |
Description: | В представленной статье автор делает особый акцент на факторах, принципах идеологии белорусского государства, которые во многом определяют сегодня перспективы развития воспитательной работы в учреждениях образования, так как идейно-воспитательная направленность деятельности педагогов нацелена на актуализацию славянских ценностей, необходимых при формировании патриотизма, активной жизненной позиции обучающихся. |
Appears in Collections: | № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
State_ideology.pdf | 358.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.