Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/28737
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯрошевич, Л.А.-
dc.contributor.authorYaroshevich, L.A.-
dc.date.accessioned2023-06-07T09:58:01Z-
dc.date.available2023-06-07T09:58:01Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЯрошевич, Л.А. Научно–методические подходы к оценке качества исторического образования учащихся, завершивших обучение и воспитание на второй ступени общего среднего образования / Л.А. Ярошевич // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук : научно-практический журнал. - 2023. - № 1. - С. 52-58.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/28737-
dc.descriptionIn the article, the author reflects on the problem of creating control and evaluation tools for diagnosing the quality of training of graduates of a basic school in the history of Belarus in the process of their final certification, taking into account the implementation of a competency-based approach. The content of the term "quality of education" is revealed in the framework of monitoring the educational achievements of students in the process of assimilation of the content of educational historical material and the corresponding methods of educational and cognitive activity. The author's statement of the problem of creating control and evaluation tools for diagnosing not only subject, but meta-subject and personal learning outcomes is presented.ru
dc.description.abstractВ статье автором рефлексируется проблема создания контрольно-оценочного инструментария для диагностики качества подготовки выпускников базовой школы по истории Беларуси в процессе их итоговой аттестации с учетом реализации компетентностного подхода Раскрыто содержательное наполнение термина «качество образования» в рамках осуществления контроля учебных достижений учащихся в процессе усвоения ими содержания учебного исторического материала и соответствующих ему способов учебно-познавательной деятельности. Представлена авторская постановка проблемы создания контрольно-оценочного инструментария для диагностики не только предметных, а метапредметных и личностных результатов обучения.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherПинск : Полесский государственный университетru
dc.rightsоткрытый доступ-
dc.subjectкачество обучения истории Беларусиru
dc.subjectметапредметные и личностные результаты обученияru
dc.subjectконтрольно-оценочный инструментарийru
dc.subjectформа итоговой аттестацииru
dc.subjectthe quality of teaching the history of Belarusru
dc.subjectmeta-subject and personal learning outcomesru
dc.subjectcontrol and evaluation toolsru
dc.subjectform of final certificationru
dc.titleНаучно–методические подходы к оценке качества исторического образования учащихся, завершивших обучение и воспитание на второй ступени общего среднего образованияru
dc.title.alternativeScientific and methodological approaches to assessing the quality of historical education of students who have completed training and education at the second stage of general secondary educationru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nauchno–metodicheskie_podkhody.pdf334.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.