Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/28881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтрок, О.А.-
dc.contributor.authorStrok, O.A.-
dc.date.accessioned2023-06-21T12:09:42Z-
dc.date.available2023-06-21T12:09:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСтрок, О.А. Реализация концепции «Университет 3.0» как фактор развития инновационной экономики в Республике Беларусь / О.А. Строк // Экономика и банки : научно-практический журнал. – 2023. – № 1. – С. 78–85.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/28881-
dc.descriptionThe goal is to analyze a set of measures to improve the activities of Belarusian HEIs based on the “University 3.0” model and develop recommendations for further development and improvement of the effectiveness of scientific and innovative activities in higher education institutions. Materials and methods. The theoretical basis for the research was the work of domestic and foreign scientists in the field of university restructuring, the development of a market component in the higher education system of the higher education system. The information base for the research was the normative and legal acts of the Republic of Belarus, the data of the National Statistical Committee of the Republic of Belarus, a systematic approach, abstract-logical, comparative analysis, comparison of scientific and legal literature on the research problem were applied. Results. The article reveals the essential features of the "University 3.0" model and the main directions of transformation of higher education institutions in accordance with it. Conclusion. The scientific novelty of the study lies in the comparison of ongoing measures to transform Belarusian universities in the transition to the "University 3.0" model, as well as an analysis of the Project implementation process and supplementing them with recommendations.ru
dc.description.abstractЦель – анализ комплекса мер по совершенствованию деятельности белорусских УВО на основе модели «Университет 3.0» и разработка рекомендаций для дальнейшего развития и повышения результативности научной и инновационной деятельности в учреждениях высшего образования. Материалы и методы. Теоретической основой для исследований послужили труды отечественных и зарубежных ученых в области реструктуризации университетов, развития рыночной компоненты в системе высшего образования системы высшего образования. Информационной базой для исследований являлись нормативные и правовые акты Республики Беларусь, данные Национального статистического комитета Республики Беларусь, применены системный подход, абстрактно-логический, сравнительный анализ, сопоставление научной и правовой литературы по проблеме исследования. Результаты. В статье выявлены сущностные особенности модели «Университет 3.0» и основные направления преобразования учреждений высшего образования в соответствии с ней. Заключение. Научная новизна исследования заключается в сопоставлении реализуемых мер по переходу белорусских вузов к модели «Университет 3.0», а также анализ процесса реализации Проекта и дополнение его рекомендациями.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherПинск : Полесский государственный университетru
dc.rightsоткрытый доступ-
dc.subjectнаучная деятельность университетаru
dc.subjectинновационная деятельность университетаru
dc.subjectинновационный процессru
dc.subjectмодельru
dc.subjectуниверситет 3.0ru
dc.subjectscientific activity of the universityru
dc.subjectinnovative activity of the universityru
dc.subjectinnovation processru
dc.subjectmodelru
dc.subjectuniversity 3.0ru
dc.titleРеализация концепции «Университет 3.0» как фактор развития инновационной экономики в Республике Беларусьru
dc.title.alternativeMplementation of the concept "University 3.0" as a factor in the development of the innovative economy in the Republic of Belarusru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Realizatsiia.pdf360.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.