Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/28902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБайсултанова, Л.Б.-
dc.contributor.authorТеммоева, З.И.-
dc.contributor.authorАппаев, Р.И.-
dc.contributor.authorBaysultanova, L.B.-
dc.contributor.authorTemmoeva, Z.I.-
dc.contributor.authorAppaev, R.I.-
dc.date.accessioned2023-06-28T13:09:30Z-
dc.date.available2023-06-28T13:09:30Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБайсултанова, Л.Б. Разработка рекомендаций по совершенствованию развития индустрии гостеприимства в условиях цифровой экономики на примере Кабардино-Балкарской Республики / Л.Б. Байсултанова, З.И. Теммоева, Р.И. Аппаев // Туризм и гостеприимство : научно-практический журнал. - 2023. - № 1. - С. 11-20.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/28902-
dc.descriptionThe hospitality industry is one of the areas of activity most dependent on digital development. Accommodation facilities as the most important sector of the hospitality industry are a kind of drivers of digitalization, since they are among the first to use digital technologies and mechanisms in practice in order to attract customers of their services and increase competitive advantages. Digitalization in this case is the most important tool for obtaining these competitive advantages. Thus, the development of recommendations for improving the development of the hospitality industry in the digital economy is becoming particularly relevant. The results of the scientific research are that the authors have identified the main characteristics of the purchasing behavior of Russian tourists, which are fully characteristic of regional consumers. Practical recommendations have also been developed to improve the development of the hospitality industry in a digital environment economics on the example of the Kabardino-Balkarian Republic.ru
dc.description.abstractИндустрия гостеприимства является одной из сфер деятельности, в наибольшей степени зависящей от цифрового развития. Средства размещения как важнейший сектор индустрии гостеприимства являются своеобразными драйверами цифровизации, поскольку одними из первых использует цифровые технологии и механизмы в практической деятельности с целью привлечения клиентов своих услуг и повышения конкурентных преимуществ. Цифровизация в этом случае и есть важнейший инструмент получения этих конкурентных преимуществ. Таким образом, разработка рекомендаций по совершенствованию развития индустрии гостеприимства в условиях цифровой экономики приобретает особую актуальность. Результаты научного исследования заключаются в том, что авторами выявлены основные характеристики покупательского поведения российских туристов, которые в полной мере характерны для региональных потребителей. Также разработаны практические рекомендации по совершенствованию развития индустрии гостеприимства в условиях цифровой экономики на примере Кабардино-Балкарской Республики.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherПинск : Полесский государственный университетru
dc.rightsоткрытый доступ-
dc.subjectDigital-технологииru
dc.subjectпродажи услугru
dc.subjectпродвижениеru
dc.subjectцифровая средаru
dc.subjectDigital technologiesru
dc.subjectsales of servicesru
dc.subjectpromotionru
dc.subjectdigital environmentru
dc.titleРазработка рекомендаций по совершенствованию развития индустрии гостеприимства в условиях цифровой экономики на примере Кабардино-Балкарской Республикиru
dc.title.alternativeDevelopment of recommendations for improving the development of the hospitality industry in the conditions of digital economy on the example of the Kabardino-Balkarian Republicru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Razrabotka_rekomendatsii.pdf405.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.