Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/30234
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛозицкий, В.Л.-
dc.date.accessioned2023-12-11T07:13:21Z-
dc.date.available2023-12-11T07:13:21Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЛозицкий, В.Л. Функциональная грамотность как компонент информационной культуры субъектов учебной деятельности в условиях цифровой трансформации образования / В.Л. Лозицкий // Адукацыя і выхаванне : навукова-тэарэтычны і навукова-метадычны часопіс. - 2023. - № 11 (383). - С. 5-14.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/30234-
dc.descriptionThe article is devoted to the consideration of a set of issues devoted to the formation and development of functional literacy in working with information — one of the basic components in the structure of the information culture of subjects of educational activity. From the standpoint of understanding the qualitative changes in the information and communication space and the digital transformation of education, the author determined the main phenomenological characteristics and universal components of functional literacy, as well as the organizational and pedagogical conditions for achieving productive levels of its formation. Taking into account these provisions will contribute to the development of effective training models using the potential of the educational segment of the Republican Information and Educational Environment in the Republic of Belarus, ensuring the continuity of the levels of general secondary and higher education at their systemic levels.ru
dc.description.abstractСтатья посвящена рассмотрению комплекса вопросов, посвящённых формированию и развитию функциональной грамотности в работе с информацией — одному из базовых компонентов в структуре информационной культуры субъектов учебной деятельности. С позиций понимания качественных изменений информационно-коммуникационного пространства и цифровой трансформации образования автором определены основные феноменологические характеристики и универсальные составляющие функциональной грамотности, а также организационно-педагогические условия достижения продуктивных уровней её формирования. Учёт данных положений будет способствовать разработкам эффективных моделей обучения с использованием потенциала образовательного сегмента Республиканской информационно-образовательной среды в Республике Беларусь, обеспечению преемственности уровней общего среднего и высшего образования на их системных уровнях.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectинформационное обществоru
dc.subjectцифровая трансформация образованияru
dc.subjectинформационно-образовательная средаru
dc.subjectфункциональная грамотностьru
dc.subjectинформационная культураru
dc.subjectпреемственность общего среднего и высшего образованияru
dc.subjectinformation societyru
dc.subjectdigital transformation of educationru
dc.subjectinformation and educational environmentru
dc.subjectfunctional literacyru
dc.subjectinformation cultureru
dc.subjectcontinuity of general secondary and higher educationru
dc.titleФункциональная грамотность как компонент информационной культуры субъектов учебной деятельности в условиях цифровой трансформации образованияru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Funktsionalnaia_gramotnost.pdf426.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.