Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/30715
Title: Типичные ошибки при конструировании комплексов тестовых заданий по истории
Authors: Лозицкий, В.Л.
Keywords: контроль
оценивание
тестология
педагогический тест
комплекс тестовых заданий
критериально-ориентированный подход в тестологии
нормативно-­ориентированный подход в тестологии
control
estimation
testology
the pedagogical test
complex of test tasks
the criterial-focused approach in a testology
standard-focused approach in a testology
Issue Date: 2013
Citation: Лозицкий, В.Л. Типичные ошибки при конструировании комплексов тестовых заданий по истории / В.Л. Лозицкий // Гісторыя і грамадазнаўства : научно-методический журнал. - 2013. - № 11. - С. 10-19.
Abstract: Статья посвящена проблематике создания контрольно-оценочного инструментария по истории в виде тестов. Автором анализируются наиболее типичные ошибки, допускаемые учителями при конструировании тестовых заданий, предложены рекомендации по их недопущению, обосновываются теоретические и практико-ориентированные положения, реализация которых позволит эффективно осуществлять функции контроля и оценивания на уроке в рамках решения задач школьного исторического образования.
Description: Article is devoted to a perspective of creation of control and estimated tools on stories in the form of tests. The author analyzes the most typical mistakes made by teachers at designing of test tasks, recommendations about their prevention are offered, the theoretical and practical-focused provisions which realization will allow to carry out effectively control and estimation functions at a lesson within the solution of problems of school historical education locate.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tipichnye_oshibki.pdf25.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.