Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/31123
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лозицкий, В.Л. | - |
dc.contributor.author | Lozitsky, V.L. | - |
dc.date.accessioned | 2024-04-30T11:12:51Z | - |
dc.date.available | 2024-04-30T11:12:51Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Лозицкий, В.Л. Теоретико-методологические и организационные детерминанты становления и развития единой информационно-образовательной среды в Республике Беларусь / В.Л. Лозицкий // Веснік Магілёўскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя А. А. Куляшова. Серыя C. Псіхолага-педагагічныя навукі: педагогіка, псіхалогія, методыка. - 2024. - № 1 (63). - С. 25-31. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/31123 | - |
dc.description | The article is devoted to the study of the formation and development of a unified information and educational environment in the Republic of Belarus. The factors determining the stages of the formation of specific environment of the interaction of subjects of educational relations in the conditions of qualitative changes of information and communication space and technologization of education are considered. Within the framework of scientific reflection, the issues of using the environmental technical, technological and didactic potential in the aspect of ensuring continuity of the levels of general secondary and higher education are updated. | ru |
dc.description.abstract | Статья посвящена изучению вопросов формирования и развития единой информационно-образовательной среды в Республике Беларусь. Рассмотрены факторы, детерминирующие этапность процесса становления специфической среды взаимодействия субъектов образовательных отношений в условиях качественных изменений информационно-коммуникационного пространства и технологизации образования. В рамках научной рефлексии актуализируется проблематика использования средового технико-технологического и дидактического потенциала в аспекте обеспечения преемственности уровней общего среднего и высшего образования. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.rights | открытый доступ | ru |
dc.subject | информационное общество | ru |
dc.subject | образовательное пространство | ru |
dc.subject | информатизация образования | ru |
dc.subject | цифровизация образования | ru |
dc.subject | информационно-образовательная среда | ru |
dc.subject | образовательная деятельность | ru |
dc.subject | преемственность общего среднего и высшего образования | ru |
dc.subject | information society | ru |
dc.subject | educational space | ru |
dc.subject | informatization of education | ru |
dc.subject | digitalization of education | ru |
dc.subject | information and educational environment | ru |
dc.subject | educational activities | ru |
dc.subject | continuity of general secondary and higher education | ru |
dc.title | Теоретико-методологические и организационные детерминанты становления и развития единой информационно-образовательной среды в Республике Беларусь | ru |
dc.title.alternative | Theoretical-methodological and organizational determinants of the formation and development of a unified information and educational environment in the republic of Belarus | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Teoretiko-metodologicheskie.pdf | 3.61 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.