Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/32117
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛозицкий, В.Л.-
dc.contributor.authorLozitsky, V.-
dc.date.accessioned2024-09-27T09:04:00Z-
dc.date.available2024-09-27T09:04:00Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЛозицкий, В.Л. Организационно-педагогические условия обеспечения преемственности информационно-образовательной среды общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь / В.Л. Лозицкий // Весці БДПУ. Серыя 1. Педагогіка. Псіхалогія. Філалогія. – 2024. – № 3. – С. 6-11.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/32117-
dc.descriptionThe article discusses the issues of ensuring continuity at the levels of general secondary and higher education in the context of the formation of the Republican information and educational environment and its educational segment. The author comprehends the issues of effective integration of high-tech teaching aids into the educational activities of its subjects as part of the qualitative development of the potential of information and educational environments of educational institutions. Attention is focused on the determined conditions of organizational and pedagogical support of continuity, the imperative of which will make it possible to effectively solve the urgent tasks of improving the continuing education system in the Republic of Belarus. Taking into account the author’s scientific generalizations is important for the practical application of mechanisms for ensuring the continuity of the levels of general secondary and higher education in the context of the implementation of the conceptual provisions of state programs for digitalization of the educational sphere.ru
dc.description.abstractВ статье рассматривается проблематика обеспечения преемственности на уровнях общего среднего и высшего образования в условиях формирования Республиканской информационно-образовательной среды и ее образовательного сегмента. Автором осмысливаются вопросы эффективной интеграции высокотехнологичных средств обучения в образовательную деятельность ее субъектов в рамках качественного развития потенциала информационно-образовательных сред учреждений образования. Акцентируется внимание на определяемых условиях организационно-педагогического обеспечения преемственности, императивность выполнения которых позволит эффективно решать актуальные задачи совершенствования системы непрерывного образования в Республике Беларусь. Учет выводимых автором научных обобщений важен для практического применения механизмов обеспечения преемственности уровней общего среднего и высшего образования в условиях реализации концептуальных положений государственных программ цифровизации образовательной сферы.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectцифровизация образованияru
dc.subjectинформационно-образовательная среда учреждения образованияru
dc.subjectреспубликанская информационно-образовательная средаru
dc.subjectнепрерывное образованиеru
dc.subjectпреемственность общего среднего и высшего образованияru
dc.subjectпреемственность информационно-образовательной средыru
dc.subjectdigitalization of educationru
dc.subjectinformation and educational environment of educational institutionsru
dc.subjectrepublican information and educational environmentru
dc.subjectcontinuing educationru
dc.subjectcontinuity of general secondary and higher educationru
dc.subjectcontinuity of the information and educational environmentru
dc.titleОрганизационно-педагогические условия обеспечения преемственности информационно-образовательной среды общего среднего и высшего образования в Республике Беларусьru
dc.title.alternativeOrganizational and pedagogical conditions for ensuring the continuity of the information and educational environment of general secondary and higher education in the Republic of Belarusru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Organizatsionno-pedagogicheskie.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.