Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/38
Title: | Специфика применения электронных средств обучения по дисциплинам социально-гуманитарного цикла (на примере истории) |
Other Titles: | Specificity of application of electronic tutorials on disciplines of the socially-humanitarian cycle (on the history example) |
Authors: | Лозицкий, В.Л. Lozitsky, V.L. |
Keywords: | метод обучения электронные средства обучения |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Лозицкий, В. Л. Специфика применения электронных средств обучения по дисциплинам социально-гуманитарного цикла (на примере истории) / В. Л. Лозицкий // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2011. - №1. - С. 46-49 |
Abstract: | Статья посвящена проблеме применения электронных средств обучения в процессе реализации основ системно-деятельностного подхода в обучении по предметам социально-гуманитарной направленности. На основании исследования теоретических и практикоориентированных положений по разработке и использованию в учебном процессе электронных компонентов учебно-методического комплекса по истории, а также личного педагогического опыта автором определяется специфика применения данных средств обучения по дисциплинам социально-гуманитарного цикла. Article is devoted a problem of application of electronic tutorials in the course of realisation of bases is system-aktiv the approach in training in subjects of a socially-humanitarian orientation. On the basis of research theoretical and praktikal positions on working out and use in educational process of electronic components of an learning-methodical complex on stories, and also personal pedagogical experience by the author specificity of application of the given tutorials on disciplines of a socially-humanitarian cycle is defined. |
Appears in Collections: | № 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.