Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/38
Title: Специфика применения электронных средств обучения по дисциплинам социально-гуманитарного цикла (на примере истории)
Other Titles: Specificity of application of electronic tutorials on disciplines of the socially-humanitarian cycle (on the history example)
Authors: Лозицкий, В.Л.
Lozitsky, V.L.
Keywords: метод обучения
электронные средства обучения
Issue Date: 2011
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Лозицкий, В. Л. Специфика применения электронных средств обучения по дисциплинам социально-гуманитарного цикла (на примере истории) / В. Л. Лозицкий // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2011. - №1. - С. 46-49
Abstract: Статья посвящена проблеме применения электронных средств обучения в процессе реализации основ системно-деятельностного подхода в обучении по предметам социально-гуманитарной направленности. На основании исследования теоретических и практикоориентированных положений по разработке и использованию в учебном процессе электронных компонентов учебно-методического комплекса по истории, а также личного педагогического опыта автором определяется специфика применения данных средств обучения по дисциплинам социально-гуманитарного цикла.
Article is devoted a problem of application of electronic tutorials in the course of realisation of bases is system-aktiv the approach in training in subjects of a socially-humanitarian orientation. On the basis of research theoretical and praktikal positions on working out and use in educational process of electronic components of an learning-methodical complex on stories, and also personal pedagogical experience by the author specificity of application of the given tutorials on disciplines of a socially-humanitarian cycle is defined.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf319.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.