Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/53
Title: Дидактические возможности формирования компетенций гражданственности и патриотизма у студенческой молодежи
Other Titles: Didactic opportunities for the formation of students’ citizen and patriotic competences
Authors: Панов, С.В.
Panov, S.V.
Keywords: педагогика
идеология
патриотизм
Issue Date: 2011
Publisher: Пинск: Полесский государственный университет
Citation: Панов, С. В. Дидактические возможности формирования компетенций гражданственности и патриотизма у студенческой молодежи / С. В. Панов // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2011. - №2. - С. 41-44
Abstract: Автором статьи актуализируется проблема научно-методического обеспечения идеологического сопровождения воспитательной работы в вузе в условиях реализации компетентностного подхода к обучению. Анализируются возможности использования принципа культурно-исторической среды в процессе формирования социально-личностных компетенций выпускников высшей школы. Реализация данного принципа в процессе преподавания истории Беларуси рассматривается как одно из дидактических условий формирования компетенций гражданственности и патриотизма.
The author investigates the problem of scientifically–methodical maintenance of ideological support of educational work in high school in the conditions of realization competence–based approach to training. Possibilities of use of a principle of the cultural–historical environment in the course of formation socially–personal competencies graduates of the higher school are analyzed. Realization of the given principle in the course of teaching of history of Belarus is considered as one of didactic conditions of formation competencies civilization and patriotism.
URI: https://rep.polessu.by/handle/123456789/53
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
69.pdf249.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.