Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/9643
Title: Механизм управления коммуникациями коммерческого банка на основе применения нечеткой модели принятия решений
Other Titles: Mechanism of Communications Management Based on Fuzzy Modeling of a Commercial Bank
Authors: Боднар, А.В.
Bodnar, A.V.
Keywords: Финансы
Управление
Коммерческий банк
Issue Date: 2015
Publisher: Пинск: Полесский государственный университет
Citation: Экономика и банки: научно-практический журнал. - Пинск: ПолесГУ, 2015. - № 1. - С. 10-16
Abstract: В статье предложено построение механизма управления организационными коммуникациями, основанное на анализе существующих механизмов и выявлении их недостатков.Обоснована необходимость разработки механизма управления коммуникациями, позволяющего учитывать неопределенность параметров при их оценке и принимать оперативные управленческие решения. В основу нечеткой модели положено десять основных коэффициентов оценки состояния коммуникаций предприятий. Предложенный механизм позволит получать на выходе работы системы управленческое решение.
The construction of a mechanism of organizational communications management based on the analysis of existing mechanisms and identifying their weaknesses is suggested in the article. The necessity of establishing a mechanism for communications management that accounts for the uncertainty parameters for their evaluation and make operational management decisions is proved. The basis of the fuzzy model is supposed to ten key factors assessment of the communications. The proposed mechanism will allow to obtain at the output of the system the management solution.
URI: https://rep.polessu.by/handle/123456789/9643
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf594.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.