Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/14551
Title: ЛІНГВАКУЛЬТУРНАЯ АДМЕТНАСЦЬ ПРАГМАТОНІМАЎ У НЕЙМІНГУ І РЭКЛАМНАЙ КАМУНІКАЦЫІ ПА–БЕЛАРУСКУ
Other Titles: LINGUAL–CULTURAL FEATURE OF PRAGMATONYMS IN BELARUSIAN NAMING AND ADVERTISING COMMUNICATION
Authors: Навасельцава, I.I.
Novoseltseva, I.
Keywords: намінацыя
прагматонім
моўныя сродкі
лінгвакультурная канатацыя
рэкламная камунікацыя
nomination
pragmatonym
linguistic means
lingual-cultural connotation
advertising communication
Issue Date: 2019
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам I Международной научно-практической конференции, Пинск, 12 апреля 2019 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2019. – Вып. 1. – С. 54-61.
Abstract: У артыкуле аналізуецца лінгвакультурны аспект беларускамоўнага неймінгу харчовых тавараў. Разглядаюцца асноўныя прынцыпы намінацыі, прадуктыўныя моўныя сродкі стварэння прагматонімаў і асаблівасці іх функцыянавання ў рэкламнай камунікацыі.
Lingual–cultural aspect of Belarusian food products naming is analyzed in the article. Basic principles of nomination, productive language means of pragmatonyms creation and peculiarities of their functioning in advertising communication are examined.
Appears in Collections:2019 год



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.