Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/14588
Title: МОДЕЛИРОВАНИЕ РЕЧЕВОЙ АКТИВНОСТИ СТУДЕНТОВ-ИНОСТРАНЦЕВ В ИНТЕРАКТИВНОМ УРОКЕ
Other Titles: SIMULATION OF SPEECH ACTIVITY OF FOREIGN STUDENTS IN AN INTERACTIVE LESSON
Authors: Чупик, В.В.
Лапуцкая, И.И.
Chupic, V.
Laputskaya, I.
Keywords: русский язык как иностранный (РКИ)
аудирование
аутентичный материал
видео
речевая практика
интерактивный урок
Russian as a foreign language (RCT)
listening
authentic material
video
speech practice
interactive lesson
Issue Date: 2019
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам I Международной научно-практической конференции, Пинск, 12 апреля 2019 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2019. – Вып. 1. – С. 251-258.
Abstract: В статье представлен пример моделирования речевой активности студентов-иностранцев на уроке русского языка как иностранного (РКИ). Обосновано использование аутентичного видеоматериала в методике преподавания иностранного языка. Даны практические рекомендации по организации послепросмотрового и креативно-личностного этапов. Предложены образцы заданий.
The article presents the exampl of modeling the speech activity of foreign students in the class of Russian as a foreign language (RCT). The use of authentic video material in the methods of teaching a foreign language has been substantiated. Practical recommendations on the organization of the post-viewing and creative personal stages are given. Proposed sample assignments.
Appears in Collections:2019 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chupik VV_Laputskaia II_Modelirovanie rechevoi aktivnosti studentov-inostrantsev.pdf516.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.