Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/14588
Title: | МОДЕЛИРОВАНИЕ РЕЧЕВОЙ АКТИВНОСТИ СТУДЕНТОВ-ИНОСТРАНЦЕВ В ИНТЕРАКТИВНОМ УРОКЕ |
Other Titles: | SIMULATION OF SPEECH ACTIVITY OF FOREIGN STUDENTS IN AN INTERACTIVE LESSON |
Authors: | Чупик, В.В. Лапуцкая, И.И. Chupic, V. Laputskaya, I. |
Keywords: | русский язык как иностранный (РКИ) аудирование аутентичный материал видео речевая практика интерактивный урок Russian as a foreign language (RCT) listening authentic material video speech practice interactive lesson |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам I Международной научно-практической конференции, Пинск, 12 апреля 2019 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2019. – Вып. 1. – С. 251-258. |
Abstract: | В статье представлен пример моделирования речевой активности студентов-иностранцев на уроке русского языка как иностранного (РКИ). Обосновано использование аутентичного видеоматериала в методике преподавания иностранного языка. Даны практические рекомендации по организации послепросмотрового и креативно-личностного этапов. Предложены образцы заданий. The article presents the exampl of modeling the speech activity of foreign students in the class of Russian as a foreign language (RCT). The use of authentic video material in the methods of teaching a foreign language has been substantiated. Practical recommendations on the organization of the post-viewing and creative personal stages are given. Proposed sample assignments. |
Appears in Collections: | 2019 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chupik VV_Laputskaia II_Modelirovanie rechevoi aktivnosti studentov-inostrantsev.pdf | 516.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.