Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/15816
Title: Восприятие будущего в юношеском возрасте в процессе занятий физкультурно-спортивной деятельностью
Other Titles: Perception of the future in youth in the process of employment of physical culture and sports activities
Authors: Яковлев, А.Н.
Яковлева, М.А.
Yakovlev, A.N.
Yakovleva, M.A.
Keywords: иррациональное
физические качества
будущее
юношеский возраст
физическое воспитание
физкультурно-спортивная деятельность
irrational
physical education and sports activities
future, adolescence
physical education
physical qualities
Issue Date: 2018
Citation: Яковлев, А.Н. Восприятие будущего в юношеском возрасте в процессе занятий физкультурно-спортивной деятельностью / А. Н. Яковлев, М. А. Яковлева // Физическое воспитание и спортивная тренировка : научно-методический журнал. - 2018. - № 4 (26). - С. 103-108.
Abstract: В статье рассматриваются психолого-педагогические аспекты рационального и иррационального восприятия будущего в юношеском возрасте в процессе занятий физкультурно-спортивной деятельностью, так как планирование учебно-тренировочной деятельности, в том или ином варианте, предполагает успешность спортсмена в близкой и далекой перспективе. В игровых видах спорта наиболее активно проявляются психолого-педагогические особенности спортсмена, в силу исполнения роли игрового амплуа. Соотношение рационального и иррационального в юношеском возрасте с позиций ученых до сих пор не выявлено, не нашло должного обоснования в спортивной психологии, что очень важно для расширения технико-тактического потенциала спортсмена.
Description: The article discusses the psychological and pedagogical aspects of rational and irrational in the perception of the future in adolescence in the process of physical culture and sports activities, as the planning of educational and training activities, in one form or another, presupposes the success of an athlete in the near and distant future. In team sports, the psychological and pedagogical features of an athlete are most actively manifested, due to the performance of the role of playing a role. The ratio of rational and irrational in adolescence from the standpoint of scientists has not yet been identified, has not found proper justification in sports psychology, which is very important for expanding the technical and tactical potential of an athlete.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.