Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/16152
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯковлев, А.Н.ru
dc.contributor.authorЧернова, В.Н.ru
dc.contributor.authorYakovlev, A.N.en
dc.contributor.authorChernova, V.en
dc.date.accessioned2019-09-26T06:39:36Z-
dc.date.available2019-09-26T06:39:36Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationЯковлев, А.Н. Характеристика функционального состояния школьников 12–15 лет средней полосы России / А.Н. Яковлев, В.Н. Чернова // Известия Сочинского государственного университета : научный журнал. – 2014. – № 3 (31). – С. 272-274.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/16152-
dc.descriptionThe article presents characteristics of the parameters of functional state of schoolchildren, aged 12-15 in the Central Russia in terms of physical training performance. Many changes of schoolchildren‘s health are caused by the informational overload against the physical activity reduction. Thus, the system of measures, aimed at the improvement of both the educational system and the individual standard is rather topical. New approaches to the solving of this problem disclose the unity of understanding of the foundations of physiological processes (excitation, inhibition, synaptic conduction, muscle contraction, secretion), neurohumoral regulation of the physiological processes and the system mechanisms of homeostasis (according to P.K. Anokhin, the registration of the chief factors of stress reaction, in other words, mechanisms of system quanta of innate and acquired behavior acts at different stages of individual development of a man).en
dc.description.abstractВ статье представлена характеристика основных параметров функционального состояния школьников 12–15 лет средней полосы России в условиях функционирования физического воспитания. Многочисленные изменения уровня здоровья школьников обусловлены воздействием информационных перегрузок на фоне прогрессивного снижения двигательной активности. Это делает весьма актуальной разработку системы мероприятий, направленной на улучшение ситуации как в целом в системе образования, так и на индивидуальном уровне. Новые подходы к разрешению данной проблемы раскрывают единство понимания основ базисных физиологических процессов (возбуждение, торможение, синаптическая передача, мышечного сокращения, секреции), нейрогуморальную регуляцию физиологических процессов, системные механизмы гомеостаза (по П.К. Анохину – учет ведущих факторов реакции стресса, т.е. механизмы системных квантов врожденных и приобретенных поведенческих актов на разных этапах индивидуального развития человека).ru
dc.language.isoru-
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectphysical trainingen
dc.subjectindividual levelen
dc.subjectbasic physiological processesen
dc.subjectsystem mechanisms of homeostasisen
dc.subjectstressen
dc.subjectbehavior actsen
dc.subjectфизическая культураru
dc.subjectиндивидуальный уровеньru
dc.subjectбазисные физиологические процессыru
dc.subjectсистемные механизмы гомеостазаru
dc.subjectстрессru
dc.subjectповеденческие актыru
dc.titleХарактеристика функционального состояния школьников 12–15 лет средней полосы Россииru
dc.title.alternativeCharacteristics of functional state of schoolchildren, aged 12–15 in the central Russiaen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.