Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/18194
Title: Стратегии развития коммуникативной компетентности будущих инструкторов-методистов по эрготерапии
Authors: Лебедь-Великанова, Е.Е.
Keywords: стратегии
коммуникативная компетентность
эрготерапия
инструкторы-методисты
реабилитация инвалидов
strategies
communicative competence
ergotherapy
instructor-methodist for ergotherapy
Issue Date: 2018
Citation: Лебедь-Великанова, Е.Е. Стратегии развития коммуникативной компетентности будущих инструкторов-методистов по эрготерапии / Е.Е. Лебедь-Великанова // Вестник МГИРО: научно-методический журнал. – 2018. – № 1. – С. 12-17.
Abstract: Проблема развития коммуникативной компетентности имеет основополагающее значение для профессиональной подготовки будущих инструкторов-методистов по эрготерапии. В данной статье рассматриваются стратегии развития коммуникативной компетентности будущих инструкторов-методистов по эрготерапии, важные для ее методологического обоснования, такие как стратегия позитивного отношения к инвалидности, в рамках которой дается характеристика отношения к вопросам инвалидности в различные эпохи, стратегия проектирования развития коммуникативной компетентности будущих инструкторов-методистов по эрготерапии и стратегия бенчмаркинга, основан-ная на улучшении подготовки данных специалистов, с учетом опыта других высших учебных заведений, в частности, развития коммуникативной компетентности. В отечественной психолого-педагогической науке исследованию проблемы развития коммуникативной компетентности будущих инструкторов-методистов по эрготерапии уделяется недостаточное внимание, что определяет актуальность проблемы исследования.
Description: The problem of the development of communicative competence is of fundamental importance for the professional training of future instructors-methodologists in ergotherapy. This article discusses the strategies for developing the communicative competence of future instructors-methodologists on ergotherapy that are important for its methodological justification, such as the strategy of positive attitude towards disability, which describes the attitude to disability issues in different epochs, the strategy of designing the development of communicative competence of future instructors -metodists in ergotherapy and a benchmarking strategy based on improving the preparation of these specialists, taking into account the experience of other higher education institutions, in particular the development of communicative competence. In domestic psycho-pedagogical science, insufficient attention is paid to the study of the problem of the development of communicative competence of future instructors-methodologists in ergotherapy, which determines the relevance of the research problem.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.