Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/18316
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКорженевич, Ю.В.-
dc.contributor.authorKorzhenevich, Yu.V.-
dc.date.accessioned2020-04-30T10:58:51Z-
dc.date.available2020-04-30T10:58:51Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationКорженевич, Ю.В. Использование языка-посредника при обучении грамматике русского языка как иностранного / Ю.В. Корженевич // Социально-гуманитарные технологии : научный журнал. - 2020. - № 1 (13). - С. 91-98.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/18316-
dc.descriptionThis article focuses on the teaching of foreign languages in particular Russian as a foreign language. One of the modern trends in the methodology of teaching Russian to foreigners is a nationally-oriented method. The essence of this method is to use in the process of learning the native language of students or an interlingua. In this article the author relying on the opinion of domestic and foreign researchers reveals the importance of interlingua in the process of teaching grammar of Russian as a foreign language demonstrating the main situations in which its use is appropriate.ru
dc.description.abstractДанная статья посвящена вопросам преподавания иностранных языков, в частности русского языка как иностранного. Одним из современных направлений в методике преподавания русского языка иностранцам является национально-ориентированная методика. Сущность данной методики состоит в использовании в процессе обучения родного языка учащихся либо языка-посредника. В представленной статье автор, опираясь на мнение отечественных и зарубежных исследователей, раскрывает важность использования языка-посредника в процессе преподавания грамматики русского языка как иностранного, демонстрируя основные ситуации, в которых его использование является целесообразным.ru
dc.language.isoru-
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectязык-посредникru
dc.subjectрусский язык как иностранныйru
dc.subjectаспекты языкаru
dc.subjectинтерференцияru
dc.subjectнационально-ориентированная методикаru
dc.subjectinterlinguaru
dc.subjectRussian as a foreign languageru
dc.subjectlanguage aspectsru
dc.subjectinterferenceru
dc.subjectnationally-oriented methodologyru
dc.titleИспользование языка-посредника при обучении грамматике русского языка как иностранногоru
dc.title.alternativeThe use of interlingua in teaching of Russian as a foreign language grammarru
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.