Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/18882
Title: Мотивация учебной деятельности студентов
Other Titles: Motivation for student learning activities
Authors: Микелевич, Е.Б.
Липская, Ю.И.
Mikelevich, E.B.
Lipskaya, Yu.I.
Keywords: мотивация
студенты
результаты
неудача
успех
motivation
students
results
failure
success
Issue Date: 2020
Publisher: Петрозаводск : Новая наука
Citation: Микелевич, Е.Б. Мотивация учебной деятельности студентов / Е.Б. Микелевич, Ю.И. Липская // Студент года 2020 : сборник статей Международного научно-исследовательского конкурса, 11 мая 2020 г.: в 4-х частях / под общей редакцией А.Б. Черемисина. - Петрозаводск : Новая наука, 2020. - Ч. 2. - С. 184-187.
Abstract: Целью исследования является эмпирическое изучение мотивов учебной деятельности студентов университета, а также определение уровня мотивации к успеху и мотивации избегания неудач. Научная новизна заключается в изучении основных мотивационных факторов в обучении студентов. В результате исследования определено, что получение высшего образования, самореализация, получение новой полезной информации, будущая работа и заработная плата, это те факторы, которые являются мотивирующими для студентов в их учебной деятельности.
Description: The aim of the study is an empirical study of the motivations of university students 'educational activities, as well as the determination of the level of motivation for success and motivation for avoiding failures. The scientific novelty is to study the main motivational factors in student learning. As a result, it is determined that higher education, self-realization, new useful information, future work and wages are factors that motivate students in their educational activities.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mikelevich_E.B._Motivatsiia_uchebnoi_deiatel'nosti_studentov.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.