Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/18991
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛаптиева, Л.Н.-
dc.contributor.authorРублевская, Е.И.-
dc.contributor.authorLaptiyeva, L.N.-
dc.contributor.authorRublevskaya, E.I.-
dc.date.accessioned2020-06-02T07:32:33Z-
dc.date.available2020-06-02T07:32:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЛаптиева, Л. Н. Модель симуляционного обучения учащихся медицинских колледжей / Л. Н. Лаптиева, Е. И. Рублевская // Проблемы здоровья и экологии : научно-практический журнал. - 2019. - № 4 (62). - С. 100-105.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/18991-
dc.descriptionObjective: to develop a model of simulation training for students of medical colleges.Material and methods. The normative documents and training programs of medical colleges, literature on the research problem have been analyzed, the methods of questioning, modeling have been applied. Results. A model of simulation training includes the following stages: preclinical, clinical, and on-the-job. Simulation training modeling at each stage allows to identify the following blocks: special -purpose, problem-specific, content-specific, and evaluative, having their own structure and content. Conclusion. The proposed model of simulation training for the students streamlines the activities of all the subjects of the educational process at medical colleges, makes it possible to carry them out step-wise and to achieve a high level of professional knowledge and skills during the medical training, thereby ensuring successful adaptation of young professionals in health care institutions.ru
dc.description.abstractЦель: разработать модель симуляционного обучения учащихся медицинских колледжей. Материалы и методы. Проведен анализ нормативных документов и программ обучения в медицинских колледжах, анализ литературных источников по проблеме исследования, также использованы методы анкетирования, моделирования.Результаты. Модель симуляционного обучения включает следующие этапы: доклинический, клинический и производственный. Моделирование процесса симуляционного обучения на каждом из этапов позволяет выделить в модели следующие блоки: целевой, проблемный, содержательный и оценочный, имеющие свою структуру и содержание. Заключение. Предложенная модель симуляционного обучения учащихся упорядочивает деятельность всех субъектов образовательного процесса в медицинских колледжах, позволяет осуществлять ее поэтапно и достигнуть высокого уровня владения профессиональными знаниями и умениями уже в период обучения, тем самым обеспечивая успешную адаптацию молодых специалистов в учреждениях здравоохранения.ru
dc.language.isoru-
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectмодельru
dc.subjectсимуляционное обучениеru
dc.subjectучащиесяru
dc.subjectмедицинский колледжru
dc.subjectэтапыru
dc.subjectблокиru
dc.subjectmodelru
dc.subjectsimulation trainingru
dc.subjectstudentsru
dc.subjectmedical collegeru
dc.subjectstagesru
dc.subjectblocksru
dc.titleМодель симуляционного обучения учащихся медицинских колледжейru
dc.title.alternativeModel of simulation training for students of medical collegesru
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Laptieva_LN_Model'_simuliatsionnogo_obucheniia_uchashchikhsia_meditsinskikh_kolledzhei.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.