Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/21168
Title: Применение дидактического потенциала ЭУМК в освоении понятийно-терминологического аппарата при изучении педагогики студентами физкультурных специальностей
Authors: Лозицкий, В.Л.
Keywords: педагогика
электронный учебно-методический комплекс
Issue Date: 2017
Citation: Лозицкий, В.Л. Применение дидактического потенциала ЭУМК в освоении понятийно-терминологического аппарата при изучении педагогики студентами физкультурных специальностей / В.Л. Лозицкий // Вышэйшая школа : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2017. – № 3. – С. 37-40.
Abstract: Статья посвящена проблеме организации учебной деятельности по усвоению терминов и формированию научных понятий при изучении педагогики студентами УВО, обучающимися по специальностям в сфере физической культуры и спорта. На основе системного анализа положений теории обучения, а также обобщения существующей педагогической практики автором предлагается комплекс методов, приемов и средств осуществления эффективной учебной деятельности с использованием инструментария ЭУМК по педагогике.
Description: Article is devoted to a problem of the organization of educational activities for assimilation of terms and forming of scientific concepts when studying pedagogics by students of institutions of higher education, students on specialties in the sphere of physical culture and sport. On the basis of the system analysis of provisions of the theory of training, and also generalization of the existing student teaching by the author the complex of methods, acceptances and policy tools of effective educational activities with use of tools of an electronic educational and methodical complex for pedagogics is offered.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.