Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/21686
Title: | Языковая картина мира в дискурсе современных научных знаний |
Other Titles: | The linguistic worldview in the discourse of modern scientific knowledge |
Authors: | Аквазба, Е.О. Akvazba, E.O. |
Keywords: | картина мира языковая картина мира категоризация мира внеязыковая действительность культурно-гаманистическая функция образования worldview linguistic worldview categorization of the world extralinguistic reality cultural and humanistic function of education |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Аквазба, Е.О. Языковая картина мира в дискурсе современных научных знаний / Е.О. Аквазба // Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам II Международной научно-практической конференции, Пинск, март 2021 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: В.И. Дунай [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2021. – Вып. 2. – С. 33-38. |
Abstract: | В статье в дискурсивно-диалогическом аспекте представлена авторская точка зрения на интерпретацию понятия языковая картина мира в соотношении с фундаментальным антропоцентрическим понятием – картина мира; обозначены существующие в современной лингвистике подходы к анализу языковой картины мира и пути ее формирования. |
Description: | The author's point of view on the interpretation of the concept of language picture of the world in relation to fundamental anthropocentric concept – picture of the world in discursive and dialogical aspect presented in the paper; Existing in modern linguistic approaches to the analysis of the linguistic picture of the world and the ways of its formation are determined. |
Appears in Collections: | 2021 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Iazykovaia_kartina_mira.pdf | 289.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.