Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/22527
Title: Непрерывное профессиональное образование педагогов как социально-экономический феномен
Other Titles: Teachers’ lifelong professional education as a socio-economic phenomenon
Authors: Сенюта, Н.В.
Sianiuta, N.V.
Keywords: образование
непрерывное образование
непрерывное профессиональное образование
образование для устойчивого развития
education
lifelong education
lifelong professional education
education for sustainable development
Issue Date: 2021
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Сенюта, Н.В. Непрерывное профессиональное образование педагогов как социально-экономический феномен / Н.В. Сенюта // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2021. - № 1. - С. 41-46
Abstract: В статье понятие непрерывного профессионального образования рассмотрено в социально-экономическом аспекте как ответ на вызовы времени современному обществу. Автором проанализированы проблемы образовательной сферы с позиций достижения обществом Целей устойчивого развития. Обозначены ключевые компетенции, которые характеризуют качество образования для формирования «устойчивых граждан», творчески и самоорганизованно действующих для осуществления позитивных изменений в обществе.
Description: The article presents the concept of lifelong professionaleducation in the context of its socio-economic aspect: as a response to the challenges of the time in modern society. The author analyzes educational sphere problems with regard to society’s achievement of the Sustainable Development Goals. Key competencies are specified that characterize the quality of education aimed at developing “sustainable citizens” who act creatively and in a self-organized manner to accomplish positive changes in society.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nepreryvnoe_professional'noe_obrazovanie.pdf374.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.